کد خبر : 65580
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1400- 25: 16

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شهروندان ویروس کرونای هندی و آفریقایی را جدی بگیرند

شهروندان ویروس کرونای هندی و آفریقایی را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند نزولی ویروس کرونا در استان، گفت: با توجه به شیوع نوع هندی و آفریقایی شهروندان باید این موضوع را جدی بگیرند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان از نظر ویروس کرونا، اظهار کرد: آمارها نزولی است اما این به معنا پایان کار کرونا نیست بلکه کرونا همچنان در گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۰۰ بیمار جدید نیازمند به بستری در بیمارستان‌های استان گیلان شناسایی و بستری شدند، افزود: این نشان دهنده این بوده که هنوز خطر ابتلاء به کرونا در استان وجود دارد و شهروندان باید با دقت بیشتری دستور العمل ها را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مجموع بیماران کرونایی در گیلان ۶۲۰ نفر است، گفت: از این تعداد متأسفانه ۱۱۰ نفر در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی در ادامه به شیوع و شناسایی چند مورد ابتلاء به ویروس کرونای هندی و آفریقا در برخی از استان‌های گیلان، تأکید کرد: با توجه به خطرناک بودن این دو نوع جهش یافته شهروندان در رعایت دستور العمل ها دقت بیشتری باید داشته باشند.

حیدرزاده زدن ماسک، خودداری از تردد غیر ضرور، پرهیز از برگزاری و حضور در دورهمی ها و اماکن عمومی را در حال حاضر تنها راهکار مقابله و جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا عنوان کرد.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان گیلان، تأکید کرد: سالمندان از حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی برای دریافت واکسن جدا خودداری کنند مراکز و خانه‌های بهداشت هر منطقه با این افراد تماس و زمان و مکان حضور را به آنها اعلام می‌کنند تا از بروز تجمع در مراکز تزریق واکسن جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار دارند و تنها املش زرد است، گفت: اصنافی که باید در این وضعیت از فعالیت خودداری کنند با رعایت این موضوع به کاهش انتشار ویروس و حجم کار کادر درمان و پرستاران کمک می‌کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار