کد خبر : 39886
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398- 54: 10

رئیس اداره استاندارد آستارا:

صدور بیش از ۴۶ میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

صدور بیش از ۴۶ میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

رئیس استاندارد شهرستان آستارا از صدور ۲۴ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی به وزن ۵۵۷ تن و ارزش ۴۶ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال طی چهار ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان شاهرخ جعفری با اشاره به صدور ۲۴ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی طی چهار ماه گذشته در این شهرستان اظهار کرد: عمده گواهینامه‌های صادرشده برای انواع خرما و کشمش به مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و اکراین است.

وی وزن کالای مذکور را ۵۵۷ تن به ارزش ۴۶ میلیارد و ۷۷ میلیون ریال دانست و گفت: این مقدار گواهی‌نامه صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ به لحاظ تعداد، وزن و ارزش ریالی به ترتیب با ۶۹، ۶۷ و ۳۸ درصد کاهش همراه بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا با اشاره به صدور ۱۲ فقره گواهی‌نامه انطباق وارداتی در فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیرماه سال جاری افزود: عمده گواهی‌نامه‌های صادرشده طی چهار ماه گذشته برای انواع ورق‌های فولادی، خوراک دام، تخته فیبر و تخته چندلا است.

جعفری وزن کالای مذکور را ۴۸ هزار و ۴۱۸ تن به ارزش ۳۳۰ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: گواهی‌نامه‌های انطباق وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به‌لحاظ تعداد با ۷۹ درصد کاهش و به لحاظ وزن و ارزش ریالی به ترتیب با ۲۷ و ۲۲ درصد افزایش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور، ۲۰۴ مورد اظهارنامه تعیین هویت برای هشت‌هزار و ۵۷۹ تن کالای وارداتی صادرشده است، خاطرنشان کرد: این میزان اظهارنامه تعیین هویت به لحاظ تعداد و وزن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با ۵۶ و ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا اظهارنامه تعیین ماهیت کالای صادراتی را به تعداد ۱۱۶ مورد به وزن هشت‌هزار و ۸۷۳ تن دانست و گفت: اظهارنامه‌های تعیین ماهیت کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد با ۷۸ درصد و به لحاظ وزن با ۹۱ درصد کاهش همراه بوده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار