کد خبر : 92307
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402- 08: 20

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان/ بارش در ارتفاعات به صورت برف است

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان/ بارش در ارتفاعات به صورت برف است

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان گفت: هشدار سطح نارنجی صادر شده و مردم از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه ناپایدار و خنک در منطقه است.

 

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا شاهد وزش باد، کاهش نسبی دما، مه آلود بودن هوا، ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم بود، افزود: در بعضی مناطق این پدیده‌ها به صورت شدید و یا خیلی شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

 

دادرس با اشاره به اینکه تا ظهر امروز هشدار هواشناسی سطح زرد در گیلان پیش بینی شده بود، اضافه کرد: از عصر امروز یکشنبه تا فردا هشدار سطح نارنجی در استان صادر شده است.

 

وی اضافه کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشانگر این است که بارش‌ها در این مدت بارش باران در مناطق مختلف استان می‌تواند شدید بوده و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

 

دادرس ادامه داد: بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی و تشدید بارش‌ها در این مدت در استان گیلان توصیه می‌شود تا مردم از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان به شالیکاران استان توصیه کرد تا از این شرایط جوی و بارندگی برای عملیات زراعی حداکثر استفاده را داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: دریا طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی است از این رو شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست.

 

دادرس با بیان اینکه این سامانه بارشی از صبح سه شنبه هفته جاری تضعیف شده و شاهد کاهش ابر خواهیم بود، گفت: با خروج این سامانه تا پایان هفته جاری شرایط جوی آرام، آسمان صاف و آفتابی در گیلان خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته اسبه وونی تالش با ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دیلمان با ۲۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرها بوده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار