کد خبر : 90723
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402- 33: 21

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تاکید کرد؛

ضرورت تقویت باورهای دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی

ضرورت تقویت باورهای دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: تقویت باورهای دینی و ترویج سبک‌ زندگی ایرانی‌ اسلامی در میان مخاطبان از اولویت‌های این مجموعه فرهنگی است.

به گزارش گیلانستان، سید جلیل میرعظیمی ظهر یکشنبه در نخستین نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با تاکید بر رویکرد دینی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: پرورش کودکان و نوجوانانی باورمند و مأنوس با سبک زندگی ایرانی اسلامی در این مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی اهداف فرهنگی مبتنی بر باورهای ایرانی‌اسلامی را نیازمند ریل‌گذاری و برنامه‌محوری ارزیابی و بر ضرورت تحکیم پیوندهای کانون، کودک و خانواده اشاره کرد و گفت: افزایش این هم‌گرایی‌ها، در پذیرش بهتر آموزه‌ها از سوی مخاطب نقش مؤثری ایفا می‌کند.

 

میرعظیمی تحقق برنامه‌ها را در دستورکار دانست و تاکید کرد: لازم‌است برای دست‌یابی به تمامی اهداف از پیش‌تعیین‌شده، تلاش بیشتری صورت دهیم.

 

اهمیت نقش‌آفرینی کانون در مناسبت‌های ملی و مذهبی

 

وی تصریح کرد: نقش‌آفرینی کانون پرورش فکری در مناسبت‌های ملی و مذهبی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه در آشناسازی نسل کودک و نوجوان با آموزه‌های دینی و رخدادهای ملی مذهبی در کانون بسیار اهمیت دارد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان ادامه داد: «تثبیت مرجعیت کانون در حوزه کودک و نوجوان» از برنامه‌های راهبردی کانون محسوب می‌شود و ضرورت دارد برای تحقق این هدف بر پیشینه و ظرافت فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری تکیه کنیم.

 

ضرورت راهبری و نظارت‌های کارشناسی

 

وی اضافه کرد: کارشناس محوری و راهبری و نظارت‌های فرهنگی کارشناسان این مجموعه در پی‌ریزی و تحقق برنامه‌ها دارای اهمیت است و توجه به این امر می‌تواند در رصد هر چه بهتر فعالیت‌ها، آسیب‌شناسی و کیفیت بخشی به برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری تأثیرگذار باشد.

 

میرعظیمی افزود: ضرورت تدوین جدول زمانی برای حضور در ویژه‌برنامه‌ها و بازدیدهای منظم و مستمر کارشناسان از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و لزوم ادامه‌دار بودن آن تاکید کرد.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای دیدار با مسئولان و حضور مستمر در شهرستان‌ها گفت: طی این نشست‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل، جذب امکانات و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مدنظر قرارمی‌گیرد.

 

میرعظیمی اجرای طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش را الگویی مناسب برای هم‌گرایی‌های فرهنگی دانست و ادامه داد: کانون، مکمل نظام‌آموزشی کشور است و طرح کانون مدرسه می‌تواند پایه و اساس شکل‌گیری تعامل و هم‌گرایی‌های گسترده‌تر کانون با آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌های فرهنگی قرار گیرد.

 

تلاش حداکثری برای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی

 

وی بر افزایش گستره فعالیت‌ها و لزوم خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌تر برخوردار تاکید کرد و گفت: فراهم سازی امکان حضور حداکثری مربیان در مناطق کم‌تر بهره‌مند، از برنامه‌هایی است که در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیش‌تری دنبال‌می‌شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان بر حضور مؤثر در فضای مجازی و لزوم صیانت از هم‌دلی حاکم بر این مجموعه به‌پیش‌برد و با تبیین این موضوع که موفقیت‌های کانون رهاورد همدلی است، افزود: لازم است برای برآورده‌سازی خواسته‌های به جای مخاطبان و ارتقای هرچه بیش‌تر جایگاه این نهاد فرهنگی تلاش‌کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار