کد خبر : 45107
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398- 12: 17

استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در پاک‌سازی نقاط آلوده/ مبارزه با اعتیاد نیازمند بسیج همگانی است

ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در پاک‌سازی نقاط آلوده/ مبارزه با اعتیاد نیازمند بسیج همگانی است

زارع نجات جامعه و جوانان از اعتیاد را وظیفه‌ای ملی و همگانی اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی رسانه‌ها برای تبدیل گفتمان مبارزه با مواد مخدر به نگرشی مثبت میان آحاد جامعه تلاش کنند.

به گزارش گیلانستان «ارسلان زارع» امروز(دوشنبه، ۲ دی) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در استانداری با تاکید بر پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه که از علل اصلی آن مصرف مواد مخدر است گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید، اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر و تلاش برای مشارکت همه آحاد ملت است.

 

استاندار گیلان مبارزه با مواد مخدر را تنها وظیفه یک دستگاه ندانست و با بیان اینکه ۲۲ دستگاه اجرایی و فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر عهده‌دار وظایفی هستند افزود: اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و اکثریت زنان زندانی دچار این آسیب هستند.

وی نجات جامعه و جوانان از اعتیاد را وظیفه‌ای ملی و همگانی اعلام و بیان کرد: این وظیفه خاص دولت به تنهایی نیست و همه سازمان‌ها و نهادها باید در تعامل و همکاری بایکدیگر و با مشارکت مردمی در این راستا گام‌های مطلوبی بردارند.

زارع با بیان اینکه مقابله با اعتیاد از سیاست‌های راهبردی سند چشم‌انداز توسعه است اذعان کرد: اجرای طرح‌های مختلف پاک‌سازی نقاط آلوده، برخورد با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر باید به صورت مستمر دنبال شود که اجرای طرح‌های کرامت و دادگاه درمان‌مدار از جمله این اقدامات است.

 

وی با اشاره به طرح کرامت(جوادالائمه) در راستای ایجاد سلامت و مقابله با این پدیده شوم گفت: این طرح به همت سپاه پاسداران و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌منظور استفاده از ظرفیت بسیج جهت مقابله با مواد مخدر در مناطق آلوده استان اجرا می‌شود که نقاط اجرای طرح شناسایی شده است.

استاندار گیلان بر ضرورت پرهیز از هرگونه موازی‌کاری در راستای پاک‌سازی نقاط آلوده تأکید کرد و افزود: این طرح‌ها باید در قالب طرح‌های مشترک اجرا تا موجب هم‌افزایی شود.

وی خواستار اختصاص بودجه‌های فرهنگی برای مقابله با اعتیاد به‌ویژه توسط شهرداری‌ها شد و عنوان داشت: طرح کانون یاریگران زندگی به‌عنوان مهمترین ایستگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان گیلان عملیاتی شود.

زارع اقدامات فرهنگی و آموزشی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و سازمان‌های مردم نهاد را عاملی در کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد در استان برشمرد و تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی، رسانه ملی و نیز فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برای تبدیل گفتمان مبارزه با مواد مخدر به نگرشی مثبت میان آحاد جامعه رسالت سنگینی دارند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار