کد خبر : 41438
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398- 45: 10

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

ضعف ایمان نتیجه مشغولیت در ظواهر دینی است

ضعف ایمان نتیجه مشغولیت در ظواهر دینی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان عدم قدرت تفکر و نداشتن درک معانی از طریق صفای قلبی را از معانی شیعه جاهل دانست و گفت: ظاهرگرایی در دین، منتج به سبک دینی می‌شود چراکه مشغولیت صرف در ظواهر دین و غفلت در بطن و حقیقت آن، نتیجه‌ای جز ضعف ایمان ندارد.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه شیعه ناب اهل‌بیت مورد محبت و دوستی رسول‌الله (ص) قرار می‌گیرد، اظهار کرد: شیعه تمدن ساز مستمراً در تلاش است تا جان و جهان خود را آباد کرده و برای این آبادانی نیز متحمل هر هزینه‌ای شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه بر اساس روایات، شیعه جاهل و شیعه سبک دین، اهل‌بیت (ع) را ناراحت می‌کند، افزود: شیعیان باید در تلاش باشند تا صاحب تمدن یعنی اولیاء خدا را مورد آزار قرار ندهند چراکه برخی از شیعیان با سبک دینی و جاهلیت، اگرچه شیعه‌اند؛ اما امام خود را مورد آزار قرار می‌دهند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان عدم قدرت تفکر و نداشتن درک معانی از طریق صفای قلبی را از معانی شیعه جاهل دانست و گفت: جالب است که بسیاری از باسوادان هستند که به جهل اکبر می‌رسند، پس سواد بدون تفکر و صفای قلبی، به معنای دانایی حقیقی نیست.

مهدوی اوج حماقت انسان را تا آنجایی دانست که برخی‌ها با دیدن قرآن بر روی نیزه، قدرت تحلیل عقلانی نداشتند، بیان کرد: بنا به گفته شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه علی (ع)، احمق از منافق خطرناک‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه شیعه احمق در مسیر زندگی به نادانی رسیده و منتج به سَبُک دینی می‌شود، گفت: ظاهرگرایی در دین، منتج به سبک دینی می‌شود چراکه مشغولیت صرف در ظواهر دین و غفلت در بطن و حقیقت آن نتیجه‌ای جز ضعف ایمان ندارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به سبک زندگی اسلامی افزود: بسیاری از مؤمنین متأثر از سبک زندگی غربی شدند و سبک زندگی دینی را به دلیل گیر کردن در ظواهر دین، به‌سادگی فراموش کرده‌اند.‌

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار