کد خبر : 77047
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400- 20: 16

سرپرست اداره‌ اوقاف و امور خیریه رشت:

طرح آرامش بهاری در ۳۳ بقعه متبرکه شهرستان رشت اجرا می‌شود

طرح آرامش بهاری در ۳۳ بقعه متبرکه شهرستان رشت اجرا می‌شود

سرپرست اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت گفت: طرح آرامش بهاری در ۳۳ بقاع مهمانپذیر رشت که پذیرای مهمانان نوروزی هستند اجرا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، عباس نیک‌خواه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: یکی از وظایف مهم اوقاف و امور خیریه در چهارچوب قوانین در واقع بهره‌برداری از موقوفات، به‌روزرسانی املاک وقفی و گرفتن حق واقعی موقوفه است.

سرپرست اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت خاطرنشان کرد: اداره اوقاف شهرستان رشت همواره در جهت بهره‌برداری موقوفات و به‌روزرسانی اسناد این حوزه گام برمی‌دارد لذا برخورد قاطع با متصرفانی که در املاک وقفی هستند جزو برنامه‌ها است.

نیک‌خواه با بیان اینکه شهرستان رشت ۴۳۸ موقوفه و ۵ هزار و ۲۳۸ رقبه دارد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۴ سند برای موقوفات رشت گرفته شد که برای بخش اعظمی از آن‌ها سند صادر شده است.

وی ابراز داشت: ۲۱۹ بقعه در سطح شهرستان رشت داریم که ۳ بقعه از جمله بقعه مطهر خواهر امام(س)، امامزاده هاشم(ع) و دانای علی(ع) جزو ۳ بقعه شاخص و ملی محسوب می‌شوند و در ایام مختلف از جمله نیمه شعبان و مناسبت‌ها، برنامه‌های مختلفی در  بقاع برگزار می‌شود.

نیک‌خواه با بیان اینکه طرح “قرار دوازدهم” با هدف توزیع بسته‌های معیشتی دوازدهم هر ماه اجرا می‌شود افزود: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اجرای نیت داشتیم و در یک ماه اخیر حدود ۵۰۰ میلیون تومان اجرای نیت داشتیم که بخش اعظمی از آن به فقرا، پروشگاه مژدهی و کمک به خانه سالمندان اختصاص یافت.

سرپرست اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ویژه‌برنامه مناجات شعبانیه و طرح آرامش بهاری در ایام نوروز را جزو دیگر برنامه‌های اداره اوقاف برشمرد و گفت: طرح آرامش بهاری در ۳۳ بقاع مهمانپذیر رشت که پذیرای مهمانان نوروزی هستند اجرا می‌شود.

نیک‌خواه با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت و فروش محصولات فرهنگی در راستای اجرای طرح آرامش بهاری خاطرنشان کرد: طرح ضیافت الهی را نیز در ماه مبارک رمضان خواهیم داشت البته برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی جزو دیگر برنامه‌‌ها است.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در فصل تابستان در بقاع متبرکه سطح یک و دو با برپایی خیمه‌های معرفت و برگزاری کلاس‌ برای نوجوانان با حضور مبلغان اجرا می‌شود افزود: پیگیری طرح بازآفرینی شهری توسعه حرم خواهر امام(س) رشت، هتل امامزاده هاشم(ع) و سایر پروژه‌های عمرانی و نیمه‌کاره را در دستور کار داریم.

سرپرست اداره‌ اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت از کاشت حدود ۷ هزار اصله نهال صنوبر اصلاح شده در سطح ۲۰ بقعه واجد شرایط شهرستان رشت خبر داد و تصریح کرد: اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف، تهیه و انتشار مستندات می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند.

نیک‌خواه با بیان اینکه بخش عظیمی از موقوفات رشت در اختیار دستگاه‌های دولتی است که به نوعی متصرف هستند افزود: میزان مطالبات ما از این دستگاه‌ها مربوط به سنوات بسیار گذشته حتی به سال‌های ۵۰ تا ۶۰ می‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار