کد خبر : 47804
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اسفند 1398- 05: 17

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

عدم افزایش بیماران مبتلابه کرونا در گیلان/ مردم به شایعات توجه نکنند

عدم افزایش بیماران مبتلابه کرونا در گیلان/ مردم به شایعات توجه نکنند

عده‌ای در فضای مجازی با بیان مطالب نادرست سعی در ایجاد ترس و واهمه در بین مردم در خصوص بیماری کرونا ویروس را دارند ولی به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد افراد مبتلابه این ویروس در گیلان افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش گیلانستان محمدرضا نقی پور، با بیان اینکه قرنطینه افراد مبتلابه کورنا بستگی به‌شدت آنان دارد، اظهار کرد: کسانی که آزمایش کرونا آنان مثبت اعلام می‌شود پس از مشخص شدن میزان شدت بیماری، خود یا افراد آن فرد در شرایط خاص قرنطینه می‌شوند.

وی با تأکید بر عدم افزایش بیماری کرونا در گیلان گفت: تاکنون فقط دو مورد از آزمایش کرونا در استان گیلان مثبت اعلام‌شده و این آمار افزایشی پیدا نکرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشخیص بیماری کرونا ویروس از طریق بالینی را غیرممکن دانست و بیان کرد: بسیاری از علائم این ویروس مانند بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا است ولی نباید در جامعه طوری القا کرد که هرکسی سرماخورده است به کرونا ویروس دچار شده است.

نقی پور با اذعان به اینکه بیماری کرونا ویروس شدت مختلفی دارد، تصریح کرد: تعداد کمی از افرادی که به این ویروس مبتلا شدند کارشان به بیمارستان کشیده شده و به سخت‌ترین نوع این بیماری مبتلا می‌شوند که از این میزان افرادی را دچار عارضه‌های مختلف مانند بیماری ریوی، دیابت یا قلبی دارند فوت می‌شوند.

وی با اشاره به ناشناخته و جدید بودن بیماری کرونا در دنیا افزود: این بیماری سه ماه از شیوع آن گذشته و بسیار جدید است ولی بر اساس آخرین اطلاعات موجود کودکان دچار این بیماری نشده و ۸۰ درصد افرادی که به نوع شدید این بیماری مواجه می‌شوند سالمند بوده و ۷۵ درصد آن دچار یک ضایعه هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر عدم لزوم استفاده از ماسک برای افراد سالم گفت: توصیه ما به افراد بیمار برای عدم گسترش بیماری کرونا ویروس استفاده از ماسک است ولی افراد سالم اگر بهداشت فردی و رعایت و مرتب دست‌های خود را با آب و صابون و مواد ضدعفونی‌کننده تمیز کنند و نیازی به استفاده از ماسک نیست.

نقی پور از ورود ماسک و توزیع آن در بین مردم خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان متولی سلامت در استان بوده و تمام موارد کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را تحت نظر دارد و دستگاه قضا هم نیز نظارت دقیقی بر داروخانه‌ها و مراکز درمانی دارد تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی با درخواست از مردم در خصوص عدم توجه به شایعات فضای مجازی تصریح کرد: در این روزها صحبت در فضای مجازی در رابطه با ویروس کرونا و گسترش آن مطرح می‌شود لذا از همه مردم درخواست دارم به این شایعات بی‌توجه را و ترس را از خود دور کنند زیرا با رعایت بهداشت فردی این بیماری به‌راحتی قابل‌کنترل و پیشگیری است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار