کد خبر : 32965
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397- 44: 11

عدم وجود نظارت کافی بر نمازخانه‌ها و اقامتگاه‌های بین‌راهی استان گیلان

عدم وجود نظارت کافی بر نمازخانه‌ها و اقامتگاه‌های بین‌راهی استان گیلان

یکی از دغدغه‌های اکثر مردم در سفرهای خود با اتوبوس که به نارضایتی آن‌ها ختم شده است موضوع استراحتگاه‌ها و نمازخانه‌هایی که غالباً در هیچ بخشی، کیفیت قابل‌توجهی ندارند و وضعیت این استراحتگاه‌ها در راه‌های مختلف استان به‌مراتب وخیم‌تر از راه‌های دیگر کشور است و باعث نارضایتی مردم و مسافران شده است.

به گزارش گیلانستان یکی از پارامترهایی که در سفر بسیار مهم تلقی می‌شود، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی است زیرا مسافران بعد از پیمودن مسافتی از سفر، خسته شده و به این اماکن برای استراحت و نماز می‌روند، حال اگر این اقامتگاه‌ها آن‌گونه که باید نباشند و خدمات‌دهی خوبی در این اقامتگاه‌ها نشود، درصد ورود گردشگران به استان‌های هدف در آن مسیر را کاهش خواهد داد.

یکی از دغدغه‌های اکثر مردم در سفرهای خود با اتوبوس که به نارضایتی آن‌ها ختم شده است موضوع استراحتگاه‌های بین‌راهی و نمازخانه‌ها است که استان گیلان نیز علی‌رغم مسافر خیز بودن با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو است.

استراحتگاه‌ها و نمازخانه‌هایی که غالباً در هیچ بخشی کیفیت قابل‌توجهی ندارند و وضعیت این استراحتگاه‌ها در راه‌های مختلف استان به‌مراتب وخیم‌تر از راه‌های دیگر کشور بوده و باعث نارضایتی مردم و مسافران شده است.

عدم وجود نظافت کافی در استراحتگاه‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی

یکی از مسافران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با بیان اینکه وضعیت استراحتگاه‌های موجود در شهرستان رودبار مناسب نیست گفت: هنگام توقف در یکی از استراحتگاه‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی شهرستان رودبار قصد استفاده از سرویس بهداشتی را داشتم که با مواردی ازجمله عدم نظافت، عدم وجود صابون و خراب بودن سرویس‌های بهداشتی و استفاده بالاجبار از آب سرد و شاید بهتر باشد بگوییم که آب یخ روبرو شدم.

حسین حشمت زاده با اشاره اینکه این وضعیت استراحتگاه‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی به‌خصوص برای بیماران، کودکان و کهن‌سالان مناسب نیست افزود: بنده به‌شخصه نبود نظارت را در این مکان‌ها به‌خوبی مشاهده کردم زیرا بعد از استفاده از سرویس بهداشتی نامناسب، در فکر این بودم که با اقامه نماز کمی از این سختی‌ها رها شوم که متوجه شدم نمازخانه در مجاورت سرویس بهداشتی قرار دارد و باید بوی بد سرویس بهداشتی را در یک اتاق کوچک با نور بسیار ضعیف تحمل‌کنم.

وی با بیان اینکه گیلان با توجه به مسافرخیز بودنش باید وضعیت بهتری نسبت به استان‌های دیگر داشته باشد گفت: من در این چند سالی که به گیلان سفر می‌کنم همواره با این مشکلات در نمازخانه‌های بین‌راهی روبرو می‌شوم.

وضعیت نامناسب نمازخانه‌های بین‌راهی در غرب گیلان

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با بیان اینکه بعد از انقلاب ستاد اقامه نماز تشکیل شد اظهار کرد: به همت ستاد اقامه نماز و به‌ویژه حجت‌الاسلام قرائتی تعداد زیادی نمازخانه در ادارات و در بین محورهای مواصلاتی ساخته شد.

حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی با اشاره به اینکه تعداد ۳۰۰ نمازخانه در رستوران‌ها و اقامتگاه‌های رفاهی و گردشگری داریم افزود: تعداد ۱۳۰ نمازخانه در جایگاه‌های بنزین استان ایجادشده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ نمازخانه در مجتمع‌های خدماتی استان ساخته‌شده گفت: در بین محورهای مواصلاتی استان ۱۲ نمازخانه بین‌راهی شرق گیلان وضعیت خوبی دارند اما در غرب گیلان تعداد نمازخانه‌ها دو عدد است که وضعیت مناسبی نیز ندارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل نمازخانه‌های بین‌راهی گیلان عدم ارائه خدمات بهداشتی است بیان کرد: خدمات نمازخانه‌های بین‌راهی مورد رضایت مردم نبوده و ازنظر بهداشتی نیز وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی مناسب نیست.

حجازی با بیان اینکه در مجتمع‌های رفاهی، گردشگری و محل‌های اقامتی وضعیت نمازخانه‌ها خوب است افزود: نمازخانه‌های بین‌راهی رودبار و منجیل ازنظر بهداشتی و نظافت وضعیت خوبی ندارند و بارها به همین دلیل به فرماندار رودبار نامه فرستادیم.

وی با اشاره به اینکه نمازخانه‌های پارک‌های رشت نظافت کافی ندارند گفت: نمازخانه‌های پارک‌های رشت نظم مشخصی ندارند و متولی نمازخانه‌ها نیز هنوز مشخص نیست.

لزوم دارا بودن نمازخانه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ مجتمع رفاهی در حال بهره‌برداری ما همگی نمازخانه دارند اظهار کرد: با افتتاح مجتمع‌های رفاهی و خدماتی جدید، خلأهای موجود استان برطرف می‌شود.

محمدرضا نازک‌کار با اشاره به اینکه باید مجتمع‌های خدماتی و رفاهی نمازخانه داشته باشند افزود: در حدفاصل فومن تا پونل دو مجتمع خدماتی و رفاهی ما نمازخانه دارند اما درصدد هستیم تا تعداد نمازخانه‌های محورهای مواصلاتی غرب استان را افزایش دهیم.

سرویس بهداشتی و نمازخانه‌ها در شهرستان‌ها به مسؤولان شهری سپرده‌شده

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان نیز با بیان اینکه دین مبین اسلام بر پایه نظافت است اظهار کرد: از آیتم‌های بااهمیت برای ما در محورهای مواصلاتی ایجاد نمازخانه است.

حمیدرضا آذرپور با اشاره به اینکه تمامی ۲۳۵ واحد اقامتی ما در استان نمازخانه و سرویس بهداشتی دارند افزود: در کنار جاذبه‌های گردشگری موجود، ایجاد نمازخانه، جزو برنامه‌های اصلی ما است.

وی با بیان اینکه سرویس بهداشتی و نمازخانه‌ها در شهرستان‌ها به مسؤولان شهری سپرده‌شده است گفت: در صورت همکاری مناسب نهادهای مختلف مشکلات موجود به حداقل می‌رسد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با تأکید بر اینکه باید تمامی ارگان‌ها با همدیگر در زمین احداث نمازخانه همکاری داشته باشند بیان کرد: باید مشکلات موجود در نمازخانه‌های بین‌راهی برطرف شود و مسافران از سرویس‌های بین‌راهی برخوردار باشند زیرا ما میزبان گردشگران خارجی نیز هستیم.

با توجه به صحبت‌های مطرح‌شده توسط متولیان امر به این نتیجه می‌رسیم که نمازخانه‌های بین‌راهی استان گیلان وضعیت مناسبی ندارند و علاوه بر عدم وجود نمازخانه در بعضی از مناطق استان، سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی نیز از نظافت خوبی برخوردار نیستند و مسافران در بین راه از خدماتی عمومی بهره‌مند نمی‌شوند.

مسؤولان باید با توجه به نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال و فرارسیدن عید نوروز و حضور گردشگران نوروزی فراوانی در استان، فکری به حال نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی بکنند تا شاهد نارضایتی مسافران نباشیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار