کد خبر : 49774
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399- 59: 11

نماینده مردم رشت در مجلس:

عملکرد گیلان در جذب منابع اختصاصی به حوزه پژوهش و تحقیقات ضعیف است

عملکرد گیلان در جذب منابع اختصاصی به حوزه پژوهش و تحقیقات ضعیف است

نماینده مردم رشت در مجلس از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: عملکرد گیلان در جذب این منابع اختصاصی ضعیف است.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس قانون، کلیه شرکت‌های دولتی و غیردولتی باید ۳ درصد از منابع و سود خود را به تحقیق و پژوهش اختصاص دهند اظهار داشت: گیلان در حوزه جذب منابع اختصاصی به حوزه پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس تلاش برای افزایش سهم استان گیلان از منابع کلان اختصاص داده شده به بخش تحقیق و پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: برای گام برداشتن در مسیر جهش تولید و راهبرد اقتصاد مقاومتی باید به این حوزه توجه بیشتری شود و منابع لازم به آن اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از موتورهای محرک صنعت و رونق تولید تلقی کرد و با بیان اینکه در سال‌های اخیر به این بخش کم‌توجهی شده است تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید جهت رونق تولید و شکوفایی در اقتصاد، تا می‌توانند ظرفیت‌ها را شناسایی و معرفی کنند.

وی جهت‌گیری فرمایشات مقام معظم رهبری در انتخاب شعارهای سال را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی مهم‌ترین توصیه و تأکید ایشان به مسئولان و قوای مختلف است ابراز داشت: مقام معظم رهبری هر ساله با انتخاب عنوان در آغاز سال، محور فعالیت‌ها را برای مجلس، قوه مجریه و سایر دستگاه‌ها مشخص می‌کنند.

کوچکی‌نژاد رسالت و سهم هر کدام از بخش‌ها در راستای تحقق شعار سال جهش تولید را متذکر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی، تنگناها و نابسامانی‌هایی که پس از شیوع کرونا ایجاد شده در حقیقت توجه و رویکرد اصلی این شعار این است تا بتوانیم با فعالیت‌ها گام جهشی و مهمی در جهت رفع مشکلات برداریم.

نماینده مردم رشت در مجلس مهم‌ترین راهبرد برای گذر از شرایط سخت تحریم‌ها را در پیش گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به پتانسیل‌های داخلی دانست و اظهار داشت: با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌ها در ساخت موشک، تانک یا پژوهش‌ها در حوزه دفاعی و نظامی پیشرفت داشتیم که بیانگر یک نوع جهش در برنامه‌ها است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار