کد خبر : 106246
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403- 46: 12

مدیر دستان مهربان شعبه گیلان خبر داد:

فاز جدید کارگاه توانمندسازی شعبه گیلان از اردیبهشت ۱۴۰۳

فاز جدید کارگاه توانمندسازی شعبه گیلان از اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر دستان مهربان شعبه گیلان از اجرایی شدن فاز جدید کارگاه توانمندسازی شعبه گیلان در سال جدید ویژه زنان سرپرست خانوار در این خیریه خبر داد.

به گزارش گیلانستان، رضا خیرخواه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی ویژه زنان سرپرست خانوار گفت: در سال گذشته توانستیم گام بلندی در مسیر هدایت خانواده‌های تحت پوشش به بازار کار برداریم؛ که برگزاری کارگاه توانمندسازی ازجمله مهم‌ترین این اقدامات بود.

مدیر دستان مهربان شعبه گیلان، افزود: در کنار برگزاری این کارگاه‌ها، خانواده‌ها در دورهای آموزشی کسب و کار با حضور مدرسین و کارآفرینان مطرح و بنام استان گیلان شرکت کردند؛ تا در کنار مهارت آموزی راه و روش موفقیت در کسب و کارهای کوچک را نیز بیاموزند.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های سال گذشته در مسیر توانمندسازی بانوان گفت: سال ۱۴۰۲ نقطه‌ی عطف توانمندسازی (ساخت و تولید عروسک) در شعبه گیلان بود؛ در این سال توانستیم از ۲مدل عروسک تولیدی به ۶مدل برسیم و خانواده‌ای از عروسک‌های دستان مهربان را تشکیل بدهیم.

خیرخواه، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ توانمندی زنان سرپرست خانوار شعبه گیلان به منثه ظهور رسیدم و با برپایی نمایشگاهی به مدت ۱۰روز در منطقه‌ی آزاد انزلی، توانستیم تولیدات بانوان پرتلاش دستان مهربان را در معرض دید عموم بگذاریم.

وی گفت: از ازدیبهشت سال جاری وارد فاز جدیدی از آموزش‌های توانمندسازی می‌شویم؛ هنرآموزان جدیدی وارد چرخه‌ی آموزشی می‌شوند و در صورت استقبال عمومی به تعداد عروسک‌های تولیدی در این شعبه خواهیم افزود.

شایان ذکر است؛ که عروسک‌های (ننه، بابا، فرهنگ، عروسگلی، فرد و نازگل) هم اکنون در شعبه گیلان تولید می‌شوند و محصولاتی همچون فرش و گلیم، پوشاک، چرم دوزی، صنایع رزین، صنایع چوبی، زیورآلات، عروسک بافی، شمع سازی و … نیز در سایر شعب دستان مهربان در سرتاسر کشور تولید می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار