کد خبر : 89363
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401- 37: 19

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

فرهنگ سازی مبارزه با اعتیاد باید از مهدهای کودک‌ و مدارس شروع شود

فرهنگ سازی مبارزه با اعتیاد باید از مهدهای کودک‌ و مدارس شروع شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر توجه به آموزش در سنین پایه گفت: فرهنگ سازی و آموزش در خصوص عوارض اعتیاد و مصرف مواد مخدر باید از مهدهای کودک‌ و مدارس شروع شود.

به گزارش گیلانستان، حسین مصطفی پور ظهر یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر یک کار جمعی است و باید همه اقدامات در حوزه‌های مختلف آن به صورت کامل انجام شود.

 

وی با تاکید بر جدیت بیشتر در روند مبارزه با مواد مخدر، افزود: سستی و کم کاری در یک مرحله موجب هدر رفت تلاش و انرژی و هزینه در سایر حوزه‌ها می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه موفقیت در حوزه درمان اعتیاد مستلزم اجرای برنامه کامل و منسجم است، گفت: بی توجهی و کم کاری در حوزه درمان اعتیاد پذیرفته نیست.

 

مصطفی پور با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص کاهش سن اعتیاد و ضرورت اقدامات فرهنگی و پیشگیری، اضافه کرد: نوجوانان و جوانان از نظر روانشناختی به لحاظ سنی رفتارهای پر خطر بیشتری از خود بروز می‌دهند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی با تصریح بر اینکه خانواده‌ها نقش اساسی و مهمی در محافظت از نوجوانان و جوانان و کنترل اعتیاد دارند، افزود: فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد رضایت بخش نیست و باید تحرکات و اقدامات جدی تری در این بخش صورت گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر توجه به آموزش در سنین پایه و آگاهی بخشی در بخش آسیب‌های اعتیاد بیان کرد: فرهنگ سازی و آموزش در خصوص عوارض اعتیاد و مصرف مواد مخدر باید از مهد کودک‌ها و مدارس شروع شود.

 

مصطفی پور با تأکید بر اهمیت توسعه امکانات ورزشی در مراکز آموزشی و نقش آن در تخلیه انرژی کودکان و نوجوانان اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه درمان کار ساده‌تری را داشته باشیم باید به بحث فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار