کد خبر : 79587
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401- 32: 9

سرپرست کانون پرورش فکری گیلان:

فرهنگ عفاف و حجاب در کودکان و نوجوانان نهادینه شود

فرهنگ عفاف و حجاب در کودکان و نوجوانان نهادینه شود

سرپرست کانون پرورش فکری گیلان بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها را هدف تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در نسل کودک و نوجوان رسالتی همگانی و اولویت دستگاه‌های فرهنگی است.

به گزارش گیلانستان، سید ‌جلیل میرعظیمی در جمع اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اظهار کرد: کودکی و نوجوانی بستری مناسب برای انتقال آموزه‌های مبتنی بر مفاهیم ایرانی و اسلامی به شمار ‌می‌رود و بر همین اساس نیز ضروری است فرهنگ‌سازی از این نسل آغاز شود.

سرپرست کانون پرورش فکری گیلان بنیان‌های اخلاقی خانواده‌ها را هدف تهاجم فرهنگی بیگانگان عنوان کرد و با مهم ارزیابی کردن پاسداشت پیشینه‌ فرهنگی کشور و اصول انقلابی حاکم بر ایران اسلامی گفت: باورمندی به آموزه‌های دینی و توجه به «عفاف و حجاب» در فرهنگ این دیار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و صیانت این داشته‌ها، از ضرورت‌ها محسوب می‌شود.

وی تاکید دین مبین اسلام و توصیه‌های معصومین(س) بر لزوم صیانت از عفت و پاکدامنی حاکم بر جامعه را از دیگر اصول دانست و تصری ح کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه و درونی‌سازی آموزه‌هاست لذا کانون پرورش فکری به عنوان یک مجموعه فرهنگی فعال در حوزه کودک و نوجوان، از پیشگامان این عرصه به شمار ‌می‌رود.

این مسئول فرهنگی مدیریت فضای مجازی و ارایه خوراک فکری مناسب به آینده‌سازان ایران اسلامی را از جمله راهکارهای هدفمند فرهنگی در مسیر تعمیق باورهای دینی نسل کودک و نوجوان دانست و بیان کرد: برگزاری نشست آموزشی «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده» و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان گیلان به مناسبت هفته عفاف و حجاب گامی در جهت نیل به اهداف است.

میرعظیمی بخش پایانی سخنان خود را به واقعه مسجد گوهرشاد و اسلام‌ستیزی رضاخانی اختصاص داد و با خاطرنشان کردن مقاومت جانانه ملت مسلمان کشور در برابر کشف حجاب حکومت پهلوی عنوان کرد: ۲۱ تیر که به عنوان «عفاف و حجاب» مزین است، گویای دین‌باوری جامعه ایرانی است و وظیفه داریم از برگ‌های زرین تاریخ کشور صیانت کنیم.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار