کد خبر : 88782
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اسفند 1401- 33: 18

فرماندار رشت:

فضای عمومی برای کم توانان و سالمندان مناسب سازی شود

فضای عمومی برای کم توانان و سالمندان مناسب سازی شود

فرماندار رشت بر ضرورت ارتقای فرهنگ تکریم کم توانان و سالمندان تاکید کرد و گفت: فضای عمومی برای کم توانان و سالمندان مناسب سازی شود.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا امام پناهی صبح پنجشنبه در جلسه شورای جامع عمرانی شهرستان ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) به منتظران عدالت و آزادی در سرتاسر جهان اظهار کرد: فضای عمومی برای کم توانان و سالمندان مناسب سازی شود.

 

وی با بیان اینکه یقیناً یک روز عملکرد ما در حفظ حقوق نسل آینده، مورد قضاوت فرزندانمان قرار خواهد گرفت، افزود: نتایج سهل انگاری در پاره‌ای از امور، به مرور زمان و یا در زمان وقوع بحران‌ها گریبانگیر شده و زندگی انسان‌ها را با خطر مواجه می‌کند.

 

امام پناهی ادامه داد: استمرار قانون‌گریزی برخی در تغییر غیرمجاز کاربری اراضی روستایی، تهدید امنیت غذایی و در اراضی شهری با ساخت و سازهای شتابزده و فاقد استاندارد، فاجعه انسانی را در پی دارد.

 

وی اضافه کرد: نگاه مدیران و دستگاه‌های متولی در زمینه ساخت و سازهای خارج از قانون باید نظارتی، بازدارنده و قاطع باشد.

 

امام پناهی بر ضرورت ارتقای فرهنگ تکریم کم توانان و سالمندان تاکید کرد و گفت: بازدید مشترک از پروژه‌ها و رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با مناسب سازی محیط در اجرای طرح‌های شهری و اصلاح هندسی معابر و اماکن عمومی، مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.

 

فرماندار رشت ضمن اشاره به استفاده ۲۳۹۳ سالمند از خدمات درمانی و توانبخشی بهزیستی شهرستان، تصریح کرد: زندگی سالمندی نیازمند مناسب سازی خدمات در محیط فیزیکی، محیط اجتماعی و خدمات شهری می‌باشد که با توجه به رشد شتابان نرخ سالمندی استان، توجه به عناصر اثرگذار بر سلامت زندگی سالمندان ضروری‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار