کد خبر : 69111
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400- 34: 17

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

فعالیت پنج مرکز تحقیقاتی، کلینیک‌های مختلف علمی، سه مرکز رشد و یک سرای نوآوری در دانشگاه آزاد گیلان

فعالیت پنج مرکز تحقیقاتی، کلینیک‌های مختلف علمی، سه مرکز رشد و یک سرای نوآوری در دانشگاه آزاد گیلان

رئیس دانشگاه آزاد گیلان با اشاره به رایزنی با بخش صنعت برای بکارگیری نخبگان، گفت: طرح «پویش» با هدف پیوند بین صنعت و دانشگاه اجرایی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمد دوستار ظهر دوشنبه در نشست خبری با اشاره به تأثیرگذاری رسانه‌ها بر بینش مردم، اظهار کرد: مردم بیشترین زمان خود را به رسانه‌ها اختصاص می‌دهند از این رو انتشار اخبار به آگاهی بخشی جامعه کمک می‌کند و خبرنگاران در خط مقدم این جبهه حضور دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در عصر جدید اخلاق در حوزه‌های مختلف رنگ باخته است، بیان کرد: اخلاق در عرصه اقتصاد، قدرت و سیاست رنگ باخته و برای آنکه ابر قدرت‌ها امنیت خود را به نمایش بگذارند به دنبال ایجاد جنگ و کشتار هستند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار در جمهوری اسلامی باید اخلاق اسلامی را رعایت کند، افزود: باید دقت، سرعت و صحت با هم تلفیق و هیچکدام را فدای دیگری نکند. ترویج اخلاق در جامعه از جمله وظایف خبرنگاران است.

دوستار با بیان اینکه اگر اخلاق در جامعه آسیب ببیند، سرمایه اجتماعی نیز آسیب می‌بیند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید با در نظر گرفتن اخلاق در جهت انتشار درست اخبار گام بردارند.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز تحقیقاتی، کلینیک‌های مختلف علمی، سه مرکز رشد و یک سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، بیان کرد: دانشگاه آزاد صرفاً نخبگانی نیست بلکه اجتماعی نیز هست و هدف آن تأثیرگذاری در اجتماع است.

دوستار با اشاره به اینکه فعالیت این دانشگاه باید در اقتصاد شهرستان‌ها از طریق ایجاد اشتغال اثرگذار باشد، افزود: دانشگاه آزاد در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی در صدد حل مشکلات جامعه است و ارتباط صنعت و دانشگاه به صورت ساختارمند تعقیب می‌شود.

وی از رایزنی این دانشگاه با صنایع مبنی بر حضور دانشجویان ممتاز در صنعت به صورت کار عملی خبر داد و اضافه کرد: بسیاری از صنایع از این پیشنهاد استقبال کردند و قرار است در قالب طرح «پویش» از سال تحصیلی آینده اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار