کد خبر : 19561
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1396- 03: 20

قتل عام فرهنگی

قتل عام فرهنگی

برای آنکه دیگر خبرهایی مانند «آتنا»، «اهورا» و سایر فرشتگان آسمانی را نشنویم لازم است دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی فعالیت‌های فرهنگی خود را متناسب با پیشرفت‌های همه جانبه کشور و فضای فرهنگی جامعه همگام سازند.

یدداشت/به گزارش خبرنگار سرویس یادداشت گیلانستان، امین صالحی در یادداشتی نوشت:

حیات بشری همواره به مقوله فرهنگ وابسته است به عبارتی دیگر ملتی كه فرهنگ مخصوص به خود را نداشته باشد مرده محسوب می‏شود. یك فرهنگ پویا و بالنده برای تكامل خود باید توانایی ارتباط‌گیری و تبادل با سایر فرهنگ‏ها و جذب عناصر مثبت آن‌ها را داشته باشد؛ فرهنگ‏ها باید در تعامل با یكدیگر بتوانند در مجموع، بشر را به پیشرفت مطلوب برسانند. در عصر حاضر با توجه به رشد فكری و آگاهی عمومی ملت‏های جهان، نفوذ، سلطه و استعمار از راه لشكركشی‏های نظامی به آسانی امكان‏پذیر نیست و هزینه‏های بسیاری را بر مهاجمان تحمیل می‏كند؛ به همین سبب بیش از یك قرن است كه استعمارگران روش نفوذ به كشورها را تغییر داده‏اند. با گذشت زمان استعمارگران به این نتیجه رسیده‏اند كه بهترین راه نفوذ، نفوذ در فرهنگ کشور هدف و استحاله‏ درونی آن کشور است. آنان ارزش‏های مورد پسند خود را ارزش‏های مترقی جلوه می‌دهند و جایگزین معیارهای بومی و فطری دیگر ملت‏ها می‌کنند و از این طریق بدون هیچ دغدغه‏ای، به آینده تامین منافع خود در این كشورها مطمئن می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب بارها درباره خطرات تهاجم فرهنگی غرب تذکر داده‌اند: «دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط -فرهنگ فساد و فحشا- سعی می‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد.» یا «کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند، یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک شبیخون فرهنگی یک غارت فرهنگی و یک قتل‌عام فرهنگی است».

برای آنکه دیگر خبرهایی مانند «آتنا»، «اهورا» و سایر فرشتگان آسمانی را نشنویم لازم است دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی فعالیت‌های فرهنگی خود را متناسب با پیشرفت‌های همه جانبه کشور و فضای فرهنگی جامعه همگام سازند و با سیر شتابنده رشد و توسعه عمومی همگام شوند و از سوی دیگر فعالیت‌های فرهنگی را همخوان با اصول انقلاب و مبانی اساسی اسلام تجهیز کنند. همچنین باید مسئولان و متولیان فرهنگی کشور برای  مقابله با تهاجم تبلیغاتی و فرهنگی استکبار با روش‌های نوین، پیشرفته و خردمندانه سخت بکوشند و با یک «یاعلی»، جهادی فرهنگی را برای مقابله با چنین جنایت‌های شیطان صفتانه آغاز کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار