کد خبر : 37347
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398- 19: 17

فرماندار شهرستان شفت تاکید کرد:

لزوم بازنگری طرح هادی ۳۰ روستای شهرستان شفت

لزوم بازنگری طرح هادی ۳۰ روستای شهرستان شفت

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه ۹۲ روستای شفت دارای طرح هادی هستند که این طرح ها در ۳۷ روستا اجرایی شده است گفت: طرح هادی ۳۰ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری است.

به گزارش گیلانستان محمدرضا محسنی در نشست مشترک با مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه ۹۲ روستای شفت دارای طرح هادی هستند که این طرح ها در ۳۷ روستا اجرایی شده است افزود: طرح هادی ۳۰ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه تداخل طرح های هادی با محدوده منابع طبیعی سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای روستاییان در ساخت و ساز شده است گفت: خارج نمودن اراضی کشاورزی یکپارچه از طرح هادی که تجهیز و نوسازی شده اند یک ضرورت برای حفظ کاربری های موجود و رونق تولید در روستاها است.

فرماندار شفت در ادامه به اجرایی شدن سد لاسک اشاره و خواستار تسریع در تدوین طرح هادی ۱۳ روستای محدوده این پروژه با توجه به آخرین تغییرات شد و افزود: با مشخص شدن کاربری های مناطق مذکور روستاییان می توانند پس از سال های بلاتکلیفی اقدام به ساخت و ساز کنند.

محسنی در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به مراکز دهستان ها در شفت اشاره و خواستار اجرای طرح هادی و ساماندهی بازارچه های محلی در این روستاها شد و ادامه داد: تکمیل و اجرای طرح هادی در روستاهای سیاحتی و زیارتی امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق برای توسعه گردشگری این مناطق ضروری است.

فرماندار شفت همچنین بر ساخت و نوسازی پل ها و آسفالت راه های روستایی شهرستان تاکید کرد و گفت: بسیاری از راه های روستایی با مشارکت دهیاران زیرسازی شده است و شایسته است به منظور حفظ حقوق مردم هرچه زودتر آسفالت شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه های آسفالت در روستاها دارای اعتبار و تخصیص است و بسترهای لازم برای اجرای آن فراهم است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار