کد خبر : 50497
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399- 45: 16

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

لزوم برجسته‌سازی ویژگی «اسلامی» دانشگاه آزاد؛ حرکت به‌سمت تحقق آرمان‌های انقلاب ضروری است

لزوم برجسته‌سازی ویژگی «اسلامی» دانشگاه آزاد؛ حرکت به‌سمت تحقق آرمان‌های انقلاب ضروری است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت با تاکید بر لزوم برجسته‌سازی ویژگی اسلامی دانشگاه آزاد گفت: حرکت به‌سمت تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب ضرورت دارد.

به گزارش گیلانستان محمد دوستار صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در رشت اظهار داشت: یاد و خاطره شهید مطهری که عمر خود را در راه اسلام گذاشت و با سخنان نغز خود دل همگان را به‌سمت خود جذب می‌کرد و به‌دنبال تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب بود گرامی می‌دارم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت با بیان اینکه دانشگاه‌ها یکی از مراکز مهم جهت تحقق اسلام ناب محمدی هستند بیان کرد: حضرت امام(ره) حدود ۸۶۰ سخنرانی دارند که ۱۰۰ سخنرانی مربوط به دانشگاه‌ها است و در ۳۰ سخنرانی‌ نیز تأکیداتی دارند که مربوط به این قشر هم می‌شود و این تأکیدات تحقق دانشگاه اسلامی است و دانشگاه آزاد مسئولیت سنگینی در این‌باره دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید ویژگی اسلامی بودن خود را برجسته کند تصریح کرد: باید رویکردهای آرمانگرایانه توصیفی و نهادگرایانه را مورد توجه قرار داد و آرمان‌های انقلاب، خون شهدا، توجه به فرامین امام(ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری ذیل اسلام ناب محمدی است.

دوستار با تاکید بر توجه به ظواهر شکلی و رفتاری و مبانی اعتقادی و دینی افزود: در ساختار دانشگاه این موضوعات باید مورد توجه قرار گیرد تا به‌سمت تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب برویم زیرا نمی‌توان دانشگاه را مانند یک جزیره مستقل دید از این رو باید تعاملات نهادگرایانه را مورد توجه قرار داد و همه قوا باید به دانشگاه جهت تحقق آرمان‌های مدنظر کمک کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت با بیان اینکه تهدیدات نرم افزاری و سخت افزاری در مسیر تحقق آرمان‌ها وجود دارد گفت: واحدهای حراستی در دانشگاه‌ها به‌عنوان مشاورانی امین و صادق در این راستا بسیار کمک‌کننده هستند و با تدبیر، موانع تحقق را برطرف کرده و فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را به مدیران اجرایی جهت شناسایی معرفی کنند.

مدیرکل جدید حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: صیانت از محیط علمی و دانشجویی کار بسیار ارزشمندی است زیرا آسیب به محیط دانشگاه منجر به اثر سوء روی دانشجویان دانشگاه می‌شود.

کوروش محبوب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به نخبگان خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اساس کار ما در حراست دانشگاه خواهد بود و امیدوارم بتوانیم در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب موفق شویم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سخنان امام علی(ع) در عین موجز بودن شفاف است گفت: ایشان در سخنی می‌فرمایند نگاه با دنیا انسان را با بصیرت می‌کند درحالیکه نکاه به دنیا موجب کوری انسان می‌شود و تمام منصب‌هایی که به ما می‌رسد از مصادیق دنیا است که با دو جهت می‌شود به آن نگاه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسین صفوی با اشاره به اینکه نگاه دین به دنیا نگاه مزرعه‌ای است و کشاورزی که مدام تلاش کند اجر می‌گیرد افزود: خداوند فرصت‌هایی را به ما داده که باید از آن استفاده کنیم و طبق تعریف ائمه(ع) باید خداوند را شکر کنیم که زیر سایه تعالیم الهی زندگی می‌کنیم و آرزوی ما تحقق نظام اسلامی بود و افتخاری است که به آن نائل شده‌ایم.

وی با تأکید بر توجه مضاعف به بخش حراست دانشگاه‌ها تصریح کرد: دشمن خوابش از ما کمتر و مطالعه آن از ما بیشتر است و نیاز است که با تلاش و جدیت بیشتری حرکت کنیم و مجموعه حراست و بسیج مجموعه حساسی هستند زیرا به‌طور مستقیم با مسائل فرهنگی و دین مردم ارتباط دارند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار