کد خبر : 103750
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402- 46: 11

با اتمام مهلت بررسی صلاحیت‌ها؛

۴ نفر از جمله محمدصادق حسنی تایید صلاحیت و ۵ نفر رد صلاحیت‌ شدند

۴ نفر از جمله محمدصادق حسنی تایید صلاحیت و ۵ نفر رد صلاحیت‌ شدند

با ابلاغ شورای نگهبان ۴۴۵ نفر تائید صلاحیت و ۸۵ نفر در انتخابات مجلس گیلان عدم تائید شدند.

به گزارش گیلانستان، در پی اتمام مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ؛ شورای نگهبان طی ۵ مرحله اسامی تایید صلاحیت شدگان را به ستاد انتخابات ابلاغ کرد که در مجموع به تعداد ۴۴۵ نفر در یازده حوزه انتخابیه گیلان تائید صلاحیت و ۸۵ نفر عدم تائید شدند.

 

دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: در مرحله آخر ۴ داوطلب جدید تائید صلاحید شدند و ۵ نفر از حوزه های انتخابیه رشت-خمام و فومن-شفت و لاهیجان-سیاهکل هم که در مراحل قبل تایید صلاحیت آنها اعلام شده بود؛ با اعلام جدید شورای نگهبان به فهرست عدم تائید ها اضافه شدند.

 

جواد شفیعی ثابت سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان گفت: به طور میانگین برای هر کرسی مجلس در استان ۳۴ نفر به رقابت می پردازند که بیشترین تعداد داوطلب تایید شده در حوزه انتخابیه رشت و خمام به تعداد۱۲۸ نفر و کمترین تعداد داوطلب در حوزه انتخابیه صومعه سرا با ۱۶ نفر می باشد.

 

دبیر ستاد انتخابات استان گیلان با تاکید بر قانونمداری نامزدها گفت: مهلت قانونی تبلیغات بمدت یک هفته و از سوم اسفند آغاز میشود و داوطلبین باید تا ۲۱ بهمن رئیس ستاد خود را به فرمانداری ها اعلام کرده و ضمن ثبت منابع تامین مالی هزینه های انتخاباتی در سامانه شفافیت ، سامانه های مجازی تبلیغاتی خود را به فرمانداری رسما اعلام نمایند.

 

اسامی تائید صلاحیت شدگان جدید عبارتند از آقایان احمد دنیا مالی(انزلی) و محمد بابایی و نادر رسولی(آستانه) و حسنی جوریابی(رشت) .

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار