کد خبر : 46496
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1398- 35: 17

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

لزوم رفع موانع داخلی صادرکنندگان در گیلان/۹۴کارت بازرگانی باطل شد

لزوم رفع موانع داخلی صادرکنندگان در گیلان/۹۴کارت بازرگانی باطل شد

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار گیلان با تأکید بر لزوم رفع موانع صادرکنندگان در این استان، گفت: دارندگان کارت های بازرگانی باید مسئولیت پذیر باشند امسال ۹۴ کارت باطل شد.

به گزارش گیلانستان آرش فرزام صفت پیش از ظهر یکشنبه در ششمین کارگروه صادرات کالاهای غیر نفتی در گمرک انزلی با اشاره به اهمیت صادرات کالا از گیلان به کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه، اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از صادرکنندگان برای دریافت مجوز در یک دستگاه سرگردان هستند.

وی با بیان اینکه با ادامه این روند نمی‌توانیم رفع موانع تولید را حل کنیم، افزود: برای تسهیل روند صادرات فعالان اقتصادی، صدور مجوزهای لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

معاون اقتصادی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به مصوبه کارگروه قبلی در خصوص صدور مجوز برای صادرات چای طی دو روز، گفت: آزمایشگاه سازمان چای تنها موظف است که ایرانی یا خارجی بودن چای را حداکثر در مدت دو روز تشخیص دهد و کیفیت و موارد دیگر در خصوص کالا به ادارات متولی آن مربوط می‌شود.

فرزام صفت به هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات کالا از گیلان اشاره و تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون با احتساب صادرات چمدانی بیش از ۴۱۰ میلیون دلار صادرات انجام شده که ۸۲ درصد از اهداف مورد نظر محقق شده است.

حضور دلالان در پایانه مرزی آستارا غیرقابل قبول است

وی با اشاره به لزوم فراهم سازی زیر ساخت‌های لازم برای پایانه مرزی آستارا به عنوان پایانه‌ای ملی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید همگی برای رسیدن به اهداف اقتصادی در راستای رشد و توسعه و اعتلای اقتصاد کشور تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان حضور و فعالیت دلالان در محیط پایانه مرزی بندر آستارا را آزار دهنده توصیف و اظهار کرد: حضور دلال در محیط پایانه بی معنی است و جز افزایش هزینه برای تجار و ایجاد فساد چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت و حتماً باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

فرزام صفت با اشاره به اینکه همگان باید خود را در خصوص کارت‌های بازرگانی مسئول بدانند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۹۴ کارت بازرگانی ابطال شده است.

وی به صراحت قانون در خصوص معافیت‌های کالا در مناطق آزاد اشاره کرد و ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی وظیفه این کارگروه است و برای همه دستگاه‌های ناظر و اجرایی و خدمات رسان وظیفه تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به دریافت عوارض از کامیون‌ها در بندرانزلی، تاکید کرد: اخذ هزینه به عنوان عوارض و با توجیه اینکه به عنوان کمک مالی شهرداری انزلی به تیم فوتبال ملوان انجام می‌شود معنایی نداشته و تحت هیچ عنوانی نباید از وارد کنندگان پولی در این خصوص دریافت شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار