کد خبر : 106170
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403- 45: 10

مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۵ هزار هکتار از باغات گیلان

مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۵ هزار هکتار از باغات گیلان

گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مناطق مختلف شهرستان رودبار و سیاهکل مبارزه شیمیایی انجام شد و از بروز خسارت اقتصادی به محصولات کشاورزی جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در رشت یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی را مبارزه با ملخ مراکشی در کشور دانست و اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مناطق مختلف شهرستان رودبار و سیاهکل مبارزه شیمیایی انجام شد و از بروز خسارت اقتصادی به محصولات کشاورزی جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه گیلان همواره در فصل بهار و تابستان با معضل ملخ‌های بومی مواجه است، گفت: مبارزه شیمیایی با ملخ‌های بومی، به ویژه ملخ مراکشی در باغ‌های زیتون استان آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم‌ توجه به پایش ملخ‌های مراکشی در باغات مناطق جنوبی گیلان افزود: هر ساله اواخر اسفندماه کار پایش ملخ مراکشی در باغ‌های رودبار انجام می‌شود، تا با توجه به تراکم و شرایط، برنامه‌ریزی برای مبارزه شیمیایی انجام شود.

محمدی با بیان اینکه در دیگر شهر‌های گیلان هنوز آثار ملخ دیده نشده است، تصریح کرد: با پایش کانون‌های تخم‌ریزی ملخ نخستین پوره‌های سن اول مشاهده و مبارزه شیمیایی با این آفت آغاز شده است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار