کد خبر : 77001
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400- 36: 11

مجمع زنان شاهد و ایثارگر گیلان تشکیل می شود

مجمع زنان شاهد و ایثارگر گیلان تشکیل می شود

مدیرکل امور بانوان گیلان، از شناسایی بالغ بر ۸۰۰۰ زن کارآفرین و ۱۷۹ سازمان مردم نهاد موفق در حوزه زنان و خانواده خبر داد و متذکر شد: به زودی مجمع زنان شاهد و ایثارگر استان را تشکیل خواهیم داد.

به گزارش گیلانستان، زهرا یعقوب نژاد در ششمین نشست کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان، با اشاره به تصویب ۴۰ مصوبه در این کمیته، اظهار کرد: امسال بالغ بر ۳۵ برنامه محوری حوزه زنان و دفاع مقدس در سطح استان برگزار شد.

وی دیدار و تجلیل از مادران و همسران شهدا، برگزاری نشست های هم اندیشی و کارگاه های آموزشی و… را از جمله این برنامه ها دانست و بیان کرد: در راستای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، برنامه های محوری سال ۱۴۰۱ را در حوزه زنان و دفاع مقدس طراحی کردیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، از برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی تخصصی با مراکز علمی و نخبگان و صاحبنظران حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی خبر داد و بیان کرد: یکی از اولویت های محوری سال آینده، همکاری بین بخشی دستگاه ها و انعقاد تفاهم نامه های مشترک با دستگاه ها در حوزه زنان و دفاع مقدس است.

یعقوب نژاد، با اشاره به برگزاری نشست های مشترک با الگوها و چهره های موفق جامعه زنان ایثارگر و فعالان اجتماعی و حلقه های میانی اعم از گروه های مردمی و تشکل ها و مراکز فرهنگی و هنری و گروه های جهادی، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی جامع از نخبگان ایثارگر، کارآفرین، هنرمند و ورزشکار را تشکیل دادیم که تاکنون ۵۰۰ نفر عضو هستند.

وی با تاکید بر لزوم معرفی الگوهای واقعی و موفق از زن مسلمان انقلابی، عنوان کرد: به دنبال معرفی زنان موفق استان در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اجرایی هستیم.

رئیس کمیته زنان و دفاع مقدس گیلان، از شناسایی بالغ بر ۸۰۰۰ زن کارآفرین و ۱۷۹ سازمان مردم نهاد موفق در حوزه زنان و خانواده خبر داد و متذکر شد: به زودی مجمع زنان شاهد و ایثارگر استان را تشکیل خواهیم داد.

معصومه پرسا، مسئول بسیج جامعه زنان گیلان نیز، با بیان اینکه نقش زنان در جریان نهضت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: زنان جامعه ما  توانستند از بدو انقلاب تاکنون در تمامی بحران ها و تهدیدات دوشادوش مردان حضور پررنگ داشته باشند.

وی با اشاره به امیدآفرینی زنان بسیجی تراز انقلاب در همه عرصه ها به ویژه دوران شیوع کرونا، افزود: زنان جامعه اسلامی همواره مقاومت خودشان را در برابر دشمنان برای دفاع از آرمان های انقلاب نشان دادند.

مسئول بسیج جامعه زنان گیلان، با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره نقش مهم و بی بدیل زنان را در همه صحنه های انقلاب و نظام  متذکر می شوند، گفت: اگر به ماموریت های زنان در جامعه بها ندهیم، در سایر ماموریت های فرهنگی و اجتماعی نیز توفیق حاصل نخواهد شد.

پرسا، زن را پایه گذار تربیت خانواده و جامعه دانست و اضافه کرد: با نقش آفرینی زنان می توانیم جلوی آسیب های اجتماعی را بگیریم.

وی نیمی از جمعیت جامعه را متشکل از زنان دانست و گفت: باید برای جمعیت هدف برنامه ریزی خاص داشته باشیم و اهداف و مشکلات را مشخص کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان، به مسئله پیری جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: همچنین در حوزه عفاف و حجاب ادارات شاهد وضعیت مناسبی نیستیم که نیازمند پرداختن به قوانین مناسب در زمینه پوشش است.

وی مستندسازی از خاطرات خانواده های شهدا را نیازمند اعتبارات ویژه دانست و بیان کرد: باید نسل های آینده را با شهدا آشنا کنیم.

پرسا، همچنین بر تجلیل از زنان رزمنده و ایثارگر تاکید کرد و متذکر شد: نیازمند تشکیل کارگروه تخصصی زنان ذیل کمیته زنان و دفاع مقدس هستیم.

سمیه اقدامی، مسئول زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد حماسه سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر در سال ۱۴۰۱ قرار داریم، اظهار کرد: حماسه سوم خرداد یکی از رویدادهای مهم تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

وی خروجی کمیته زنان و دفاع مقدس را تولید کتاب های مکتوب و صوتی در حوزه خاطرات یادگاران دفاع مقدس و خانواده های شهدا و ایثارگران دانست و گفت: می توانیم از ظرفیت بانوان توانمند و نخبه و فرهیخته و اهل قلم در این حوزه استفاده کنیم.

دبیر کمیته زنان و دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه شاهد نوعی خلا و کم کاری در حوزه کتاب مادران و همسران شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نشست هیئت اندیشه ورز استان با محوریت زنان و دفاع مقدس در دستور کار است.

اقدامی، خواستار همکاری بیش از پیش دانشگاه های استان در راستای معرفی الگوهای ناب دوران دفاع مقدس شد و بیان کرد: امیدواریم شهرداری ها نسبت به نامگذاری معابر و خیابان ها به نام شهدای زن و مادران شهدای شاخص استان اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه ساخت تندیس در حوزه زنان زنان رزمنده و ایثارگر یک حرکت فرهنگی است، متذکر شد: تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و ترویج سبک زندگی جهادی برای جوانان و نوجوانان و خانواده ها نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده ویژه مناسبت های مختلف است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار