کد خبر : 62966
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399- 01: 11

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان:

مراکز رشد گیلان محصولات نوآوران را در نمایشگاه‌های بین‌المللی عرضه می‌کنند

مراکز رشد گیلان محصولات نوآوران را در نمایشگاه‌های بین‌المللی عرضه می‌کنند

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به حمایت از ایده پردازان گفت: مراکز رشد گیلان محصولات نوآوران استان را در نمایشگاه‌های بین‌المللی عرضه می‌کند.

به گزارش گیلانستان، علی باستی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه پارک علم و فناوری حمایت از ایده‌ها جهت تبدیل به کسب و کار است.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان ابراز داشت: تفاوت پارک علم و فناوری با سایر نهادهای کارآفرین این است که ایده‌های ورودی پارک علم و فناوری باید خصوصیاتی را دارا باشد.

باستی عنوان داشت: ایده‌های ورودی باید دانشی بوده و در آن فناوری، خلاقیت و نوآوری دیده شود و علاوه بر آن‌ها ایده باید متمایز و جدید باشد.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان تصریح کرد: این خصوصیات، خطی مشی پارک علم و فناوری برای تجاری‌سازی ایده‌ها و ورود آن‌ها به عرصه کار آفرینی است.

باستی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که تبدیل نمونه به محصول بخش کوچکی از فرآیند کارآفرینی است که باید تبدیل به کسب و کار شود.

وی گفت: به همین دلیل فناوران باید مهارت‌هایی را کسب کنند که قبلاً آموزش آن را ندیدند و یا تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار گیرند که امکان رشد، مستقل شدن و خروج آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان افزود: در این همین راستا مراکز رشدی در پارک علم و فناوری قرار دارد که امکان رشد ایده و تبدیل آن به کسب و کار را فراهم کرده و امکاناتی را در اختیار جوانان قرار می‌دهد.

باستی گفت: آموزش های دوره‌ای متفاوت مانند بازاریابی، فروش، تیم‌سازی، مشاوره‌ در حوزه‌های مختلف و تسهیلات مالی طولانی مدت و کم بهره از جمله امکانات حمایتی پارک علم و فناوری گیلان است.

وی افزود: امکاناتی مانند ارائه دفتر کار، حضور در آزمایشگاه، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای عرضه محصول فناوران، کمک در اخذ مجوز، تسهیل در زمینه ثبت اختراع و معافیت های مالیاتی نیز از جمله این اقدامات است.

مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان تصریح کرد: ۴۰ درصد شرکت‌های فناور در استان گیلان در حوزه آی تی بوده و پس از آن در بخش‌های مهندسی مکانیک، کشاورزی و الکترونیک فعالیت دارند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار