کد خبر : 49073
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398- 28: 11

استاندار گیلان:

مشارکت بیش از ۲ میلیون گیلانی در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

مشارکت بیش از ۲ میلیون گیلانی در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا

استاندار گیلان با بیان اینکه لازم است برای موفقیت در مبارزه با کرونا، طرح بسیج ملی را به ۱۰۰ درصد برسانیم، گفت: تاکنون حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در این طرح مشارکت کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع شامگاه دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی، کانون‌های قرآنی، مساجد و گروه‌های جهادی استان، با اشاره به دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت عزم همگانی و ملی و قرار گرفتن همه در یک صف برای مبارزه و مقابله با این بیماری اظهار کرد: ایشان از همه سازمان‌ها و نیروهای مسلح خواستند ضمن پیروی از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای مبارزه با این بیماری، همکاری و هماهنگی‌های کامل با دولت و ستاد ملی کرونا داشته باشند.

وی با اشاره به ‌پیش‌بینی‌های لازم برای راه‌اندازی بیمارستان‌های سیار گفت: باوجود حجم بالای مبتلایان به این ویروس، تاکنون با کمبود تخت‌های بیمارستانی برای بستری کردن بیماران مواجه نشدیم و برای سربلندی در این آزمون بزرگ، با همدلی، وفاق و انسجام ملی و روحیه جهادی مردم و کادر ایثارگر درمانی و بهداشتی محقق می‌شود.

استاندار گیلان به برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که صبح دوشنبه به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل شد، اشاره کرد و افزود: وزیر بهداشت در این جلسه، از مردم گیلان قدرشناسی کرد که با اختلاف نسبت به دیگر استان‌ها در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا شرکت کرده‌اند و این توفیق، حاصل همدلی و همکاری مردم است.

زارع با بیان اینکه گیلان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت و درمان از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است، تصریح کرد: بدیهی است در شرایط معمول کادر بیمارستانی و خدمات درمانی ما تا حدودی متناسب با شمار بیماران استان باشد ولی به‌یک‌باره با شیوع این ویروس و حجم زیادی از بیماران در تمامی شهرستان‌ها مواجه شدیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به توصیه پزشکان جهت پیشگیری از ارتباطات نزدیک برای عدم انتقال این ویروس بیان کرد: گروه‌های جهادی، هیئت مذهبی و سازمان‌های مردم‌نهاد در فضای مجازی و تولید محتوا، به کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد مدیریت کرونا استان کمک کنند و مردم نیز باید توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند و حتی‌المقدور در خانه بمانند.

استاندار گیلان با بیان اینکه لازم است برای موفقیت در مبارزه با کرونا، طرح بسیج ملی را به ۱۰۰ درصد برسانیم، افزود: تاکنون حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در این طرح مشارکت کرده‌اند و باید تبلیغ شود تا مردم وارد سامانه مربوطه شده و ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه به سبب گستردگی گیلان برای انجام اقدامات بهداشت محیطی و گندزدایی، نسبت به تقسیم استان به سه بخش مرکزی، شرق و غرب اقدام نموده‌ایم، گفت: بر این اساس اجرای این فرآیند در شرق گیلان با کمک تیپ میرزا کوچک سپاه و بخش غربی گیلان با همکاری سپاه در کنار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.

زارع با اشاره به مذاکرات انجام‌شده با نزاجا خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد از فردا، پنج شهرستان از سوی اکیپ‌های نیروی زمینی ارتش ضدعفونی شوند و این اقدام مستمر باشد ضمن آنکه اماکن آموزشی و دانشگاه‌ها نیز از سوی این گروه، از حدود نیمه فروردین‌ماه ضدعفونی خواهد شد.

استاندار گیلان به پیگیری‌های صورت گرفته برای جلوگیری از آمدوشد به استان جهت جلوگیری از شیوع ویروس اشاره کرد و گفت: لازم است باسیاست‌های ملی هماهنگ باشیم البته همواره از نخستین روزهای مشاهده نمونه ابتلا به کرونا در استان، از هم‌وطنان خواسته شد تا از سفر به گیلان خودداری کنند و این امر در رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی مورد تأکید قرار گرفت.

وی با یادآوری فراز و نشیب‌های مختلف در ایران اسلامی طی چهار دهه گذشته افزود: این ملت مقاوم همان‌طور که دوران دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذشته‌اند، همراه و همدل در کنار خدمتگزاران هستند تا آسیب‌ها کمتر شود.

استاندار گیلان با اشاره به روحیه جهادی ملت ایران و کمک به همنوع بیان کرد: هم‌وطنان ما در شرایط مختلفی همچون وقوع سیل، زلزله‌ و بسیاری دیگر از دشواری‌ها باروحیه مقاومت و همدلی در کنار خدمتگزاران خود همراه بوده‌اند و توانسته‌اند با این مودت و همکاری، در بسیاری از شاخص‌ها موفق باشند.

در این نشست صمیمی که چهار ساعت به طول انجامید حدود ۱۰ نفر از گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های مختلف استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار