کد خبر : 104828
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402- 33: 11

نجات ۷ کوهنورد گرفتار در برف گیلان توسط سپاه و هلال احمر

نجات ۷ کوهنورد گرفتار در برف گیلان توسط سپاه و هلال احمر

تیم امداد و نجات تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک به همراه هلال احمر، هفت کوهنورد گرفتار شده در مناطق کوهستانی را بعد از سه روز پیدا کردند.

به گزارش گیلانستان، هفته گذشته در استان گیلان شاهد بارش برف بودیم که اکثر کوه‌های این استان به صورت کامل سفیدپوش شد و حتی برخی از راه‌ها نیز چند ساعت مسدود شده بود که با تلاش‌های مسوولین، مسیرها بعد از ساعاتی باز شد.

تعدادی از کوهنوردان گیلانی که از قبل برای کوهنوردی برنامه ریزی کرده بودند در کوه‌های روستای جواهردشت گرفتار برف شدند و نیاز به کمک‌رسانی برای آنان بود که در هر صورت موفق شدند با جمعیت هلال احمر تماس بگیرند و درخواست کمک کنند.

با پیگیری‌های استاندار گیلان و با توجه به حضور و کمک نیروهای هلال احمر به مردم در شرایط برف، هلال احمر از تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک لنگرود درخواست مساعدت جهت کمک به کوهنوردان گرفتار در برف کرد که سریعا و با دستور سردار سبحان تاور فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک، تیم امداد و نجات این تیپ با حضور نیروهای هلال احمر وارد کار شدند و عملیات جستجو و امداد و نجات هفت کوهنورد گرفتار شده در برف را انجام دادند.

این کوهنوردان برای صعود به قله سماموس در منطقه ییلاقی جواهردشت از توابع شهرستان رودسر اقدام کرده بودند که در مسیر صعود با برف، مواجه و حدود یک هفته در منطقه کوهستانی و برفی گرفتار شده بودند که در نهایت بعد از جستجوی سه روزه توسط تیم امداد و نجات تیپ نیروی مخصوص و هلال احمر، کوهنوردان با یک فروند هلی کوپتر جمعیت هلال احمر به شهر منتقل شدند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار