کد خبر : 106218
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403- 27: 10

نزدیک به ۲۸ هزار گیلانی داوطلب رقابت در آزمون سراسری نوبت نخست شدند

نزدیک به ۲۸ هزار گیلانی داوطلب رقابت در آزمون سراسری نوبت نخست شدند

نماینده تمام اختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها گفت: ۲۷ هزار و ۸۰۱ داوطلب در این استان برای شرکت در آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ نامنویسی کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان، دکتر ارسلان دمیرچی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۱۷۵ نفر از داوطلبان آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ زن و ۹ هزار و ۶۲۶ نفر مرد هستند.

 

وی با بیان اینکه این تعداد از داوطلبان در پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند افزود: سه هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، هشت هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان عنوان کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه هفته جاری، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه پیش‌رو برگزار می‌شود.

 

نماینده تمام اختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌ها اظهار کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است و داوطلبان تا فردا چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) برای دریافت کارت خود فرصت دارند.

 

داوطلبان در روز برگزاری آزمون باید شرایط و مسافت منزل تا حوزه امتحانی را بررسی کرده و در محل حوزه امتحانی حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون حضور داشته باشند، فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در حوزه‌های امتحانی به ترتیب راس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته می‌شود.

 

آماده کردن وسایل مورد نیاز آزمون مثل مداد نرم، پرینت کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار نیز ضروری است.

 

آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ هفتم و هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار