کد خبر : 99890
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402- 18: 11

مدیرکل هواشناسی گیلان:

هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان صادر شد/ کاهش ۶ درجه ای دمای هوا

هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان صادر شد/ کاهش ۶ درجه ای دمای هوا

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: طی این مدت جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است.

 

وی افزود: وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعت و دامنه‌ها در برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه و یا مه آلودگی به ویژه طی ساعات صبح و شب مورد انتظار است.

 

دادرس ادامه داد: از بعد از ظهر سه شنبه به تدریج با نفوذ توده هوای خنک و ناپایدار و شمالی شدن جریانات شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا، کاهش دما، بعضی نقاط بارندگی، وزش باد و احتمال رعد و برق تا چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

 

وی از کاهش دمای ۳ تا ۶ درجه در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست لذا مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: از تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی و فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار