کد خبر : 98393
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402- 20: 13

همراهی مردم منجر به کاهش مصرف گاز در گیلان شد

همراهی مردم منجر به کاهش مصرف گاز در گیلان شد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: مصرف گاز خانگی استان به سبب همراهی مردم طی بهار و تابستان امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گیلانستان، عیسی جمال نیکویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشترکین گاز خانگی در بهار و تابستان امسال ۶۹۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

 

وی افزود: این در حالی است که طی یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار مشترک جدید به مشترکین گاز در گیلان افزوده شد اما خوشبختانه با رعایت مصرف کنندگان خانگی، مصرف گاز در این بخش کاهش یافته و این امر موجب انتقال گاز بیشتر به سایر حوزه ها به ویژه بخش نیروگاهی استان شده است.

 

نیکویی در ادامه به مصرف بیش از سه میلیارد مترمکعب مصرف گاز طی ۶ ماهه نخست امسال در گیلان اشاره و بیان کرد: مشترکین گاز طبیعی در استان گیلان در ۶ ماهه نخست سال جاری سه میلیارد و ۲۴۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد رشد دارد.

 

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اضافه کرد: در این مدت یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های تولید برق استان در بهار و تابستان سال جاری تحویل داده شد و با توجه به کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، گاز تحویلی به نیروگاه‌های گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته است.

 

جمال نیکویی خاطرنشان کرد: همچنین در نیمه نخست سال جاری ۳۶۳ میلیون مترمکعب گاز به بخش صنعتی، ۸۹ میلیون مترمکعب گاز به بخش تجاری و ۱۶۰ میلیون مترمکعب گاز به ایستگاه‌های CNG استان تحویل شده است.

 

وی به صرفه جویی مصرف گاز در نیمه دوم امسال نیز اشاره و اظهار داشت: با توجه به شروع فصل سرد سال از همه مشترکین گاز درخواست داریم تا با مدیریت مصرف گاز، ضمن کاهش هزینه‌ها، همانند سال‌های گذشته شرایط را برای توزیع پایدار گاز برای تمام نقاط استان گیلان فراهم کنند.

 

تعداد مشترکین گاز در استان گیلان یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۱۶ است که از این تعداد، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۸۹۴ مشترک خانگی، ۱۰۱ هزار و ۷۵۴ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۵۶۵ مشترک صنعتی، هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار