کد خبر : 103532
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1402- 55: 13

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت:

هویت ایرانی ما اقتضا می‌کند پای صندوق‌ رأی برویم

هویت ایرانی ما اقتضا می‌کند پای صندوق‌ رأی برویم

آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه هر کس که خود را ایرانی می‌داند باید به پای صندوق رأی برود تا بتواند تاریخ چند هزارساله ایران اسلامی را حفظ کند، گفت: هویت ایرانی و هویت اسلامی ما اقتضاء می‌کند که پای صندوق‌های رأی برویم.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم «جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران» که در مسجد جامع سیاهکل برگزار شد با اشاره به دو برخورد نسبت به دین در جهان اظهار کرد: نوع اول مربوط به محو دین توسط اتحاد جماهیر شوروی بود و در آن کسی اجازه نداشت از خداوند صحبت کند که در زمان انقلاب اسلامی و با پیش‌بینی امام خمینی (ره)، شوروی به زباله‌دان تاریخ سپرده شد.

 

وی با بیان اینکه برخورد دوم از نوع برخورد محدود بود و می‌گفتند اگر کسی می‌خواهد دین داشته باشد باید در کلیسا باقی بماند، گفت: در تعاملات سیاسی جهان، زمانی تقابل بین بلوک شرق و غرب بود ولی امروزه بلوک شرق به زباله‌دان تاریخ سپرده شده و هفتاد سال حاکمیت بی‌خدایی و کمونیستی، بلوک شرق را به انقراض کشاند، چون کار آنان مقابله با فطرت بشری بود، در حالیکه دین در فطرت بشر سامان گرفته است.

 

به گفته نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امروزه دیگر تقابل میان بلوک شرق و غرب و سهم‌خواهی قدرت‌های سابق وجود ندارد، بلکه تقابل بین اسلام و استکبار مشهود است.

 

رمضانی با بیان اینکه آزادی و ولنگاری در غرب باعث شد جامعه لاابالی شود، افزود: پوشش مردان و زنان در فیلم‌های ساخته شده یکصد سال قبل در غرب کامل بود اما لیبرالیسم، آزادی برهنگی را به ارمغان آورد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره بر اینکه رضاخان که بی‌سواد بود تلاش کرد پوشش زنان را به شکل غربی‌ها درآورد که شکست خورد، بیان کرد: مردم به همراه حوزه علمیه مانع از تعطیل کردن مراسم عزاداری امام حسین (ع) در زمان رضا خان شدند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حقوق مستشاران آمریکایی در سال ۱۳۵۵، ۱۷ میلیارد تومان بود در صورتی که کل حقوق ارتش ۱۴ میلیارد تومان بود، گفت: سفیر آمریکا به شاه مخلوع دستور می‌داد که چه کاری را باید انجام دهد و چه کاری را انجام ندهد.

 

رمضانی با بیان اینکه نظام ما دینی و ارزشی است، افزود: در گذشته ما با نظام کمونیستی و سکولار رو به رو بودیم ولی امام خمینی (ره)، دین را به عرصه اجتماع آورد، حقوق و بیت‌المال باید برای مردم هزینه شود و مسؤولان باید ارزش‌های انسانی و دینی را حفظ کنند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) نرخ بی‌سوادی قبل از انقلاب اسلامی را بسیار بالا دانست و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس نهضت سوادآموزی از سوی امام راحل (ره) میزان سواد در کشور افزایش پیدا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نهادینه شدن تفکر عاشورایی در جامعه توسط انقلاب اسلامی صورت پذیرفت، گفت: اگر زیارت عاشورا معنای واقعی خود را پیدا کند، در جامعه اثرگذار است، امام خمینی (ره) معتقد بود که احکام دینی باید در جامعه حاکم باشد و لبیک جمعی برای ورود دین به عرصه اجتماع را ایشان گفت.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن امروز فقط به براندازی نظام فکر می‌کند، افزود: دشمن با برهنگی و اباهی‌گری به دنبال براندازی نظام اسلامی و تعطیلی دین در جامعه است ولی زنان و مردان غیرتمند ایرانی اجازه نمی‌دهند.

 

رمضانی با اشاره بر اینکه دشمن با توهین به پیامبر اکرم (ص) و قرآن در هلند و سوئد به دنبال قداست‌زدایی در جامعه است، بیان کرد: دنیا از استقلال جمهوری اسلامی الگو می‌گیرد ولی کسانی که به آزادی سیاسی نرسیدند به گاو شیرده برای غرب تبدیل شدند.

 

وی با اشاره به اینکه هر کس که خود را ایرانی می‌داند باید به پای صندوق رأی برود تا بتواند تاریخ چند هزارساله ایران اسلامی را حفظ کند، تصریح کرد: هویت ایرانی و هویت اسلامی و انقلابی بودن ما اقتضاء می‌کند که پای صندوق‌های رأی برویم؛ باید بتوانیم خواسته‌ها و آمال خون‌های پاکی که برای حدوث انقلاب و وقایع بعد ریخته شده و هنوز هم پاک‌ترین‌ها را هدیه می‌کنیم، برآورده کنیم و انتخابات می‌تواند ضامن بقا و تقویت انقلاب در عرصه بین‌الملل باشد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه در برخی از کشورها مثل استرالیا حضور در پای صندوق‌های رأی اجباری است و کسانی که در انتخابات شرکت نکنند، جریمه می‌شوند، افزود: در آن کشورها، عدم شرکت در انتخابات پیگرد قانونی دارد و یک‌سری محرومیت‌ها را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

 

به گفته رمضانی، غیر از استرالیا برخی نقاط دیگر مانند ترکیه هم به همین صورت است، اما در ایران، هیچ‌گاه کسی را جریمه نکردند، هیچ‌گاه کسی را پیگرد قانونی نکردند و این آزادی بوده است، لذا آزادی به معنای واقعی در ایران است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ایران بیش از ۷۰۰۰ سال قدمت دارد و دوران‌های مختلفی را گذرانده است، گفت: در قرون گذشته نقشه جغرافیایی ایران به لحاظ وسعت، بسیار بزرگ بود اما به واسطه سوء تدبیر، بی‌لیاقتی وعدم شایستگی برخی از حاکمان، وسعت جغرافیای ما در مقاطع مختلف، کاهش پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند مسؤول شوند باید اسلام را به معنای کمک کننده به مستضعفان، پذیرفته باشند، افزود: در دهه فجر باید از خدمات انقلاب اسلامی روایتگری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار