کد خبر : 75344
تاریخ انتشار : جمعه 8 بهمن 1400- 38: 17

معاون اجرایی رییس جمهور:

هیچ کارخانه‌ای به دلیل بدهی نباید تعطیل شود

هیچ کارخانه‌ای به دلیل بدهی نباید تعطیل شود

سیدصولت مرتضوی در رودبار: به دستور رییس جمهور هیچ کارخانه‌ای به دلیل بدهی نباید تعطیل شود.

به گزارش گیلانستان؛ معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری رودبار با انتقاد از تعطیلی برخی کارخانجات گفت: رئیس جمهوری دستور داده است هیچ کارخانه ای که به دلیل بدهی ضبط می شود نباید تعطیل شود.

سیدصولت مرتضوی با اشاره به پیشرفتهای کشورمان افزود: ایران در حوزه دانش بنیان، محصولات صنعتی، ساخت و سازهای سنگین و سدسازی موفقیت های زیادی کسب کرده است و ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت – قزوین هم توسط کارشناسان متوسط کشور طراحی و اجرا می شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در رودبار گفت: برای سد دیورش، گازرسانی روستایی، انتقال آب باغ های علی آباد، پل سفید رود، جاده ساحلی، مبارزه با مگس و ملخ و تغییر کلاس لوله گاز اعتبارات خوبی گذاشته است.

فرماندار رودبار هم گفت: به رغم مجاورت این شهرستان با سد سفیدرود، کشاورزان این شهرستان آب کافی برای کشاورزی ندارند.

هوشنگ عباسقلی زاده افزود: آفت مگس زیتون و ملخ، نداشتن راه دسترسی اهالی پشت سد آیت الله شهر بیجار، حرایم لوله گاز، فرسودگی آتش‌نشانی ها و ناتوانی شهرداری‌ها در پرداخت حقوق از مشکلات اساسی رودبار است.

نماینده رودبار هم در این نشست گفت: سد دیورش به عنوان نیاز اساسی این شهرستان است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز شد و هنوز به پایان نرسیده است.

مهرداد گودرزوند چگینی افزود: ۲۲ هزار کشاورز و ۳ هزار دامدار رودباری به عنوان یک چهارم جمعیت رودبار مشکل منابع طبیعی دارند، ۱۲ روستای رودبار هنوز گاز ندارند و زمین پتروشیمی این شهرستان از سال ۸۹ تا کنون رها شده است.

امام جمعه رودبار هم گفت: این شهرستان کوهستانی، وسعت زیاد و پراکندگی دارد که آسفالت راه‌های روستایی آن هزینه بر است و در تخصیص بودجه جایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن سیدمحمدی افزود: از ۲۰۰ واحد شهرک صنعتی، ۴۵ واحد فعال است و ایجاد سازمان زیتون برای رسیدگی به مشکلات زیتون رودبار ضروری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار