کد خبر : 74339
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400- 10: 13

سرپرست فرمانداری رشت:

واحدهای تحت تملک بانک‌ها در شهرستان رشت تعیین تکلیف می‌‌شوند

واحدهای تحت تملک بانک‌ها در شهرستان رشت تعیین تکلیف می‌‌شوند

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید گفت: در جلسه‌ای با مدیران بانک‌ها وضعیت واحدهای تحت تملک مشخص و تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا امام‌پناهی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان رشت با بیان اینکه بایستی در جهت توانمند‌سازی خانواده‌ها و ایجاد درآمد پایدار در شهر و روستا گام برداریم اظهار داشت: احیای واحدهای غیرفعال در سطح شهرستان جزو دستور اصلی کارگروه‌های تخصصی باشد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن و اشتغال خاطرنشان کرد: دولت مطرح کرده بود که سالانه یک میلیون مسکن و شغل ایجاد شود و در این مسیر از ما مسئولان و کارگزاران انتظار می‌رود که موانع پیش رو را از مسیر تحقق اهداف برداریم.

امام‌پناهی به لزوم رفع موانع تولید اشاره و بیان کرد: طبق تاکیدات رییس جمهور، واحدهای تولیدی که تحت تملک بانک‌ها قرار دارند بایستی تعیین تکلیف شوند و در شهرستان رشت نیز لازم است جلسه‌ای با مدیران بانک‌ها برگزار کنیم و وضعیت واحدها مشخص و تعیین تکلیف شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به ضرورت تلاش در جهت ایجاد شغل پایدار خاطرنشان کرد: بازرسی‌ها از سوی فرمانداری رشت و سایر دستگاه‌ها پیرامون تسهیلات پرداخت شده و میزان اشتغال ایجاد شده در واحدها باید انجام گیرد.

طبق آمارهای ارائه شده در جلسه شورای اشتغال شهرستان رشت در حال حاضر ۵ واحد تولیدی در شهرستان رشت تحت تملک بانک‌ها هستند و ۱۳۷ واحد نیز اغلب به‌دلیل صدور مجوز و تسهیلات بانک‌ها غیرفعال هستند.

میزان اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی‌ شهرستان رشت طبق سامانه رصد سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۳۷۷ مورد می‌رسد که توسط دستگاه‌ها ایجاد شد.

لازم به ذکر است شهرستان رشت در زمینه اشتغال پایدار روستایی از جمله اشتغال پایدار روستا مربوط به نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید در رتبه نخست و در زمینه اشتغال فراگیر در رتبه ششم قرار دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار