کد خبر : 84489
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401- 52: 21

پنج میلیارد ریال مطالبات زیتونکاران گیلان پرداخت شد

پنج میلیارد ریال مطالبات زیتونکاران گیلان پرداخت شد

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: پنج میلیارد ریال از مطالبات زیتون‌کاران استان در خرید حمایتی این محصول تا کنون پرداخت شده‌است.

به گزارش گیلانستان، عباس جعفرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کل طلب زیتون‌کاران از ابتدای خرید حمایتی در گیلان به آنان پرداخت شده‌است، اضافه کرد: از امروز نیز با خرید زیتون از زیتونکاران در طول یک هفته مطالبات آنان پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای این خرید از دهم ماه جاری تا روز گذشته ۲۱ هزار کیلوگرم زیتون از کشاورزان زیتونکاران استان خریداری شده‌ است، عنوان کرد: خرید حمایتی زیتون برای اولین بار در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از زیتونکاران گیلان در حال انجام است.

 

مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به خرید حمایتی این محصول با دستور وزارت جهاد کشاورزی توسط تعاون روستایی بیان داشت: امسال با توجه به سه برابر شدن تولید زیتون در گیلان خرید حمایتی این محصول با هدف حمایت و متضرر نشدن زیتونکاران انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه خرید زیتون تا پانزدهم ماه آینده ادامه دارد، خاطر نشان کرد: مبلغی که بابت خرید بر اساس میزان روغن استحصالی و آزمایشات کارخانه به زیتون کار پرداخت می‌شود به ازای هر کیلو زیتون حداقل ۱۶ و حداکثر ۲۵ هزار تومان است.

 

مدیر تعاون روستایی گیلان با تاکید بر اینکه خرید حمایتی محصولات کشاورزی با هدف حمایت از تولید، کشاورزان و افزایش درآمد خانوارها انجام می شود، اضافه کرد: خرید تضمینی نیز از گذشته در برنامه های دولت دیده شده و از مصوبه مجلس برخوردارست، این نوع خرید برای گندم و چای در استان هر سال انجام می‌شود.

 

پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن زیتون در گیلان برداشت شود که نشان از افرایش سه برابری زیتون نسبت به سال گذشته است.

 

۲۲ هزار باغدار شهرستان رودبار از وسعت بیش از هشت هزار هکتار باغ زیتون محصول برداشت می‌کنند، گلوله، زرد، ماری، روغنی، فیشمی، شنگه، مانزالینا، کنسروالیا و آربیکن از رقم های زیتون تولیدی باغداران رودباری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار