کد خبر : 82198
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401- 35: 13

پیشرفت ۱۵درصدی پروژه احیا و مرمت عمارت میرزا خلیل ظرف یک ماه

پیشرفت ۱۵درصدی پروژه احیا و مرمت عمارت میرزا خلیل ظرف یک ماه

پارسا از پیشرفت ۱۵درصدی پروژه احیا و مرمت عمارت میرزا خلیل ظرف یک ماه از آغاز کار خبر داد و گفت: تمامی مراحل اجرای پروژه باید به تایید ناظر عالی اداره کل میراث فرهنگی برسد.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، «پیمان پارسا» امروز(پنج‌شنبه، ۵ آبان) در بازدید از کارگاه مرمت عمارت میرزا خلیل رفیع رشت و نشست با پیمانکار و ناظران پروژه، وضعیت کارگاه و میزان پیشرفت ۱۵ درصدی پروژه را طی یک ماه اخیر از آغاز عملیات مرمت، بررسی کرد.

 

 

 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اشاره به قدمت صدساله ساختمان نخستین شهردار رشت، تاکید کرد: پروژه مرمتی باید طبق برنامه زمانبندی پیش رود و نباید تاخیری در اجرای پروژه صورت گیرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه تمامی مراحل اجرای پروژه باید به تایید ناظر عالی اداره کل میراث فرهنگی برسد، خاطرنشان کرد: گربه روهای کف عمارت باید با نظارت میراث فرهنگی احیا شود تا پس از مرمت، شاهد نفوذ رطوبت از کف به بنا نباشیم.

 

 

 

پارسا با اشاره به برخی یافته‌های تاریخی در حین مرمت، ابراز کرد: هرگونه شی که قدمت تاریخی دارد، در صورت انتقال از مجموعه به موزه رشت، باید به صورت امانی انجام شود تا پس از اتمام عملیات مرمت و تغییر بنا به موزه، به محل اصلی خود بازگردد.

 

 

 

گفتنی است، عمارت نخستین شهردار رشت، میرزا خلیل رفیع فیلدهی، در سال ۱۳۸۱ توسط شهرداری رشت از وراث زین العابدین اخوان خریداری و مرمت شد و تا ۱۵ سال به‌عنوان ساختمان اداری شورای شهر کاربری داشت و طبق مصوبه شورای شهر قرار است به عنوان «خانه موزه مشروطه» تغییرکاربری یابد. لازم به ذکر است، این خانه تاریخی به شماره ۲۰۲۷۱  در تاریخ ۲۷ /۸/ ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار