کد خبر : 67004
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1400- 49: 17

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

پیشرفت ۵۳ درصدی پروژه کتابخانه عمومی روستای آبکنار

پیشرفت ۵۳ درصدی پروژه کتابخانه عمومی روستای آبکنار

کرمی با اشاره به پیشرفت۵۳ درصدی پروژه کتابخانه عمومی روستای آبکنار ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار مناسب بزودی شاهد اتمام این پروژه و بهره مندی مردم از امکانات آن باشیم.

به گزارش گیلانستان، «پریسا کرمی» امروز(چهارشنبه، ۱۹ خرداد) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی که به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی بندر انزلی و ارائه راهکارهای عملی حل برخی مشکلات برگزار شد، با قدردانی از نگاه فرهنگی و مثبت فرماندار این شهرستان به مقوله کتابخوانی و حمایت از این مجموعه، یکی از مهمترین دستاوردهای این حوزه را ایجاد نخستین کتابخانه مدرسه کشور در بندر انزلی عنوان کرد و گفت: ایجاد این کتابخانه تاثیر فراوانی بر ایجاد زیرساخت های مناسب مطالعه در این شهر برجای گذاشت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان از ادامه نهضت کتابخانه سازی در شهرستان بندر انزلی خبرداد و گفت: امیدوار هستیم با تخصیص اعتبار مناسب به‌زودی شاهد اتمام پروژه در حال ساخت کتابخانه عمومی آبکنار با پیشرفت ۵۳ درصدی و بهره مندی مردم از امکانات آن باشیم.

وی با اشاره به ویژگی های وجود کتابخانه در مناطق مختلف استان، مزیت عضویت سراسری در این مجموعه را یادآور شد و گفت: علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی در صورت عضویت در یکی از کتابخانه های عمومی قادر خواهند بود از کتابهای همه کتابخانه ها در تمام کشور بهره مند شوند.

کرمی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به حمایت مسئولین بندر انزلی از کتابخانه های عمومی این شهرستان، منافع حاصل از این هم افزایی را متوجه مردم و داشتن جامعه ای آگاه و آباد برای همه شهروندان عنوان کرد.

*تامین اعتبار تکمیل کتابخانه عمومی روستای آبکنار، اولویت فرهنگی شهرستان است

«اسماعیل میرغضنفری» نیز در این نشست با تاکید بر حل مشکلات کتابخانه‌ها به‌صورت ریشه‌ای و نهادینه شدن فرهنگ خواندن صحیح کتاب در جامعه یادآور شد: اعتقاد قلبی برای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه یکی از مهمترین ارکان این حوزه است.

 فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی با برشمردن ویژگی یک جامعه آگاه، ایجاد بسترهای توسعه را در گرو توجه به امر کتاب و کتابخوانی از سوی مسئولین امر، مردم و نخبگان جامعه عنوان کرد.

وی با ناکافی دانستن اقدامات مسئولین شهری خصوصا شهرداری بندر انزلی در توجه به حوزه فرهنگی این شهر از وی خواست توجه بیشتری به این مقوله مهم داشته باشد.

فرماندار انزلی در پایان تامین اعتبار جهت تکمیل کتابخانه عمومی روستای آبکنار را از مهمترین برنامه های سال جاری در حوزه فرهنگی دانست و با قدردانی از مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی خواستار پیگیری این مصوبه در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان شد.گفتنی است، نجمه فکوری سنگاچین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان، لزوم توجه جدی تر شهرداری به این حوزه و پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها، لزوم تکمیل کتابخانه آبکنار، اختصاص فضاهای تبلیغاتی در سطح شهر و تامین منابع جدید برای کتابخانه ها را از مهمترین دغدغه های خود برشمرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار