کد خبر : 91723
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402- 59: 20

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد؛

اجرای طرح «کوله کتاب» در روستاهای فاقد کتابخانه گیلان

اجرای طرح «کوله کتاب» در روستاهای فاقد کتابخانه گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از اجرای طرح «کوله کتاب» در روستاهای فاقد کتابخانه خبر داد و گفت: برای تقویت کتابخوانی کوله کتاب روانه روستاهای فاقد کتابخانه و کم برخوردار می شود.

به گزارش گیلانستان، یاسر تقوی ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی «کتابخوانی از مدرسه تا کتابخانه» و تجلیل از آموزگاران مروج کتاب و کتابخوانی در رشت، اظهار کرد: اهمیت کتابخوانی در بخش‌های مختلف روشن و واضح است که البته باید بیشتر مورد تبیین قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود: افزایش سرانه کتابخوانی در جامعه نشان دهنده فرهنگ و تمدن آن است. مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به نقش مدارس و مراکز آموزشی در ترویج فرهنگ کتابخوانی، اضافه کرد: مدارس زیرساخت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که باید به فعل تبدیل شود.

 

تقوی، نقش معلمین و فرهنگیان را در ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر خواند و بیان کرد: فرهنگیان مروجان اثرگذار در حوزه تقویت فرهنگ کتابخوانی هستند.

 

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های کتابخوانی در مدارس، افزود: کتابخانه های مدارس برای استفاده دانش آموزان تجهیز می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از وجود ۳ کتابخانه مدرسه‌ای در این استان خبر داد و اضافه کرد: افزایش کتابخانه مدرسه‌ای در گیلان مورد تاکید است و تلاش شده تا این تعداد به ۶ کتابخانه مدرسه‌ای برسد.

 

تقوی از اجرای طرح «کوله کتاب» در مدارس گیلان خبر داد و بیان کرد: برای تقویت فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان، «کوله کتاب» روانه روستاهای فاقد کتابخانه و کم برخوردار می‌شود.

 

وی با انتقاد از کوتاهی‌ها در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزود: برخی کوتاهی‌ها در تأمین زیرساخت‌های کتابخوانی و فرهنگ استفاده از آن منجر به کاهش سرانه مطالعه شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه جامعه کتابخوان از مدرسه کتابخوان شکل می‌گیرد، گفت: تفاهم نامه‌های خوبی در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی با آموزش و پرورش بسته شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار