کد خبر : 106191
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403- 04: 15

پیگیری برای راه‌اندازی مرکز درمانی مستقل در شهر صنعتی رشت

پیگیری برای راه‌اندازی مرکز درمانی مستقل در شهر صنعتی رشت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: به عنوان مطالبه جامعه کارگری، پیگیر راه‌اندازی یک مرکز درمانی مستقل برای شهر صنعتی رشت هستیم و از ظرفیت وزارتخانه و نمایندگان مجلس کمک می‌گیریم.

به گزارش گیلانستان، سیاوش آقاجانی امروز، سوم اردیبهشت در گفت وگو با ایسنا، از کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۱۴۸ مورد حادثه کارگاهی در سال ۱۴۰۱ داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۱ مورد رسید؛ این در حالی است که شاهد افزایش تعداد کارگران استان در سال گذشته بودیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش ایمنی کار و برخورد با کارگاه ‌ای پرخطر نقش مهمی در کاهش حوادث ناشی از کار دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی درمانگاه در مجتمع‌های تولیدی و صنعتی جزء مطالبات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان استان گیلان است؛ البته تحقق این امر نیازمند فراهم شدن استانداردهای لازم از سوی متولیان امر است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان راه‌اندازی درمانگاه‌های تامین اجتماعی در اماکن کارگاهی را مستلزم برخورداری از شاخص‌های جمعیتی دانست و یادآور شد: راه‌اندازی درمانگاه‌های تامین اجتماعی برای همه نواحی و شهرک‌های صنعتی امکان‌پذیر و منطقی نیست.

 

آقاجانی با اشاره به اشتغال ۱۸ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در شهر صنعتی رشت در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: در آن زمان از مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان خواستیم در جهت رفاه حال کارگران این مجموعه که با بیش از ۳۰۰ کارگاه و شرکت تولیدی فعال است، در کوتاه مدت اقدام به راه اندازی یک مرکز اورژانس فوریت‌های پزشکی کند و در درازمدت احداث یک درمانگاه ویژه را در دستور کار قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون مجوزی در این رابطه صادر نشده است، افزود: طی دو سال گذشته شاهد بهره‌برداری از بیمارستان تامین اجتماعی کومله بودیم؛ همچنین کلنگ احداث مرکز آنژیوی بیمارستان تامین اجتماعی حضرت رسول اکرم(ص) که فاصله کمی تا شهر صنعتی رشت دارد، نیز زده شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان راه اندازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی را مطالبه به حق کارگران و بازنشستگان دانست و تاکید کرد: با توجه به تلاش‌های انجام گرفته، شاهد افزایش بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان هستیم؛ البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

وی با اشاره به افزایش کارگران مشغول در شهر صنعتی رشت به بیش از ۱۹ هزار نفر در سال جاری، گفت: احتمال حوادث ناشی از کار در محیط های کارگاهی وجود دارد و تبعا شاهد افزایش نیازهای پزشکی و بهداشتی هستیم؛ البته برخی از کارخانجات در شهر صنعتی دارای مرکز بهداشت کار، خانه بهداشت و ایستگاه بهگر هستند و اقدام به ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی به کارگران می کنند و لذا به دنبال افزایش این مراکز هستیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار