کد خبر : 47120
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398- 40: 16

چرا شهید بابایی همراه همسرش به حج ‌نرفت؟

چرا شهید بابایی همراه همسرش به حج ‌نرفت؟

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: زمانی که این‌ شهید گرانقدر قرار بود به همراه همسرش به حج برود ما به نزدش رفتیم و التماس دعا گفتیم اما متوجه شدیم که به‌دلیل شلوغی منطقه جنوب و حساسیت جنگ قرار است بماند.

به گزارش گیلانستان امیر سرتیپ محمود انصاری پیری ‌در دومین محفل خاطره‌گویی نسل ماندگار در تالار گفتمان ساختمان شهرداری رشت اظهار داشت: استان گیلان دارای تمدن دیرینه و استانی درخشان در کشور است و ۸ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده که مایه افتخار است.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش از رشادت‌های شهید حاتمی خلبان شجاع گیلانی در دوران دفاع مقدس سخن گفت و بیان داشت: ایشان از خلبانان‌ بسیار شجاع و دلاور گیلانی بود که در چند عملیات موفقیت‌آمیز مواضع رژیم بعث را مورد هدف قرار داد و به اسارت بعثی‌ها درآمد و به‌ شهادت رسید و امروز سند افتخار جهان اسلام و تاریخ است.

امیر انصاری‌پیری با اشاره به معجزات و قدرت انقلاب افزود: افتخارات و حماسه‌های انقلاب و مردمان این‌ سرزمین در تاریخ این کشور ثبت و ضبط شده ‌و حتی در قیامت نیز به مردم نشان داده می‌شود بنابراین وقتی خداوند بخواهد چیزی را تغییر دهد هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی اراده پروردگار بایستد.

فرمانده سابق پایگاه هوایی شهید نوژه همدان با بیان اینکه ملت ایران خواستار انقلاب بودند و خداوند نیز به ما عنایت کرد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دارای چنان قدرتی بود که بدون سلاح پیروز شد و امروز سند حماسه‌ها باید برای جوانان و مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب برخی قدرت‌ها به آمریکایی‌ها هشدار داده بودند که این میزان فروش سلاح و هواپیمای جنگنده آمریکا به شاه روزی برای آنان دردسرساز می‌شود اما ملت ما با دست خالی طاغوت را سرنگون کردند و این قدرت انقلاب اسلامی بود و پس از انقلاب نیز جنگ ۸ ساله به ما تحمیل شد و دشمن قصد خشکاندن ریشه انقلاب و نظام را داشت.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به رفتار مسئولان افزود: مسئولان در هر جایگاه و موقعیتی باید درست کار کنند و هر روز به حساب خود رسیدگی کنند که در طول روز چطور کار کرده و تا چه حد به مردم خدمت کرده‌اند از طرفی خداوند نیز در قرآن کریم فرمود که “ما نظاره‌گر رفتار و کردار بندگان هستیم”.

فرمانده سابق پایگاه هوایی شهید نوژه همدان با اشاره به روحیات معنوی و بی‌نظیر شهید خلبان عباس بابایی بیان داشت: این شهید گرانقدر دارای روحیات بی‌نظیری بود و به نماز اول وقت بسیار معتقد بود و زمانی‌که در آمریکا دوره می‌دید و ژنرال آمریکایی وقتی نماز خواندن شهید بابایی را در دفتر خود دید او را تحسین کرد.

امیر انصاری‌پیری با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های مهم شهید بابایی در زمان جنگ تحمیلی، حفاظت از نفتکش‌های ایرانی بود گفت: رژیم بعث با هدف قرار دادن نفتکش‌های ایرانی درصدد جلوگیری از صادرات نفت ایران بود اما شهید بابایی در کنار یارانش با تلاش و شجاعت بسیار از نفتکش‌های ایرانی محافظت می‌کرد.

وی افزود: شهید بابایی انسانی ساده و بی‌ریا بود و گاهی اتاق فرماندهی خود را در اختیار ارباب رجوع قرار می‌داد و خودش به اتاق دیگری می‌رفت؛ زمانی که این‌ شهید گرانقدر قرار بود به همراه همسرش به حج برود ما به نزدش رفتیم و التماس دعا گفتیم اما متوجه شدیم که به‌دلیل شلوغی منطقه جنوب و حساسیت جنگ قرار است بماند.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه امثال شهید بابایی تا قربانگاه رفتند تا انقلاب بماند و ما زیر سلطه بیگانگان نباشیم گفت: شهید بابایی لحظه‌ای که همسرش به سفر حج می‌رفت التماس دعا فرستاد و به او گفته بود زمانی‌که برگردی دیگر مرا نمی‌بینی تا اینکه هم‌زمان‌ با‌ عید قربان به شهادت رسید و شاهرگش در آسمان قطع شد و حتی خونش بر زمین ریخته نشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار