کد خبر : 26055
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1397- 50: 19

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فرصت بازخوانی اندیشه های ناب امام خمینی(ره) است

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فرصت بازخوانی اندیشه های ناب امام خمینی(ره) است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را فرصت مناسبی دانست تا اندیشه‌های ناب بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان محور وحدت جامعه اسلامی ایران مورد بازخوانی عمیق قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگویی، با گرامیداشت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: امام خمینی(ره) پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از منظر بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران بزرگ جهان به‌ عنوان تاثیرگذارترین شخصیت قرن بیستم معرفی شده است.

وی امام راحل را بزرگ‌مردی دانست که با تکیه بر باورهای اسلامی و اعتقادات مذهبی خود همچون سدی مستحکم در برابر سیل بی‌عدالتی‌ها و ظلم و ستم رژیم فاسق و مستبد پهلوی و حامیان استکباری آن ایستاد و با هدایت مدبرانه خود، مردمی‌ترین انقلاب تاریخ بشریت را از دست استعمارگران و چپاولگران غربی در امان داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با پذیرش مسئولیت الهی خود در برابر ظلم و فساد فرعون زمان سکوت نکرد، گفت: امام با توکل به خداوند متعال و حمایت از مستضعفان و محرومان جامعه، سرنوشت میهن اسلامی و ملت مسلمان ایران را به‌ بهترین شکل تغییر داد.

حجت الاسلام اشجری، رهبر فقید انقلاب اسلامی را نمونه‌ برجسته یک عالم مبارز دانست که لحظه‌ای برای تحقق حکومت اسلامی و استقرار حق از پای نایستاد و عنوان کرد: امام خمینی(ره) به ‌عنوان مصلح بزرگ امت اسلامی به معنی واقعی کلمه آیتی از الله بود که توانست دل میلیون‌ها مسلمان جهان را برباید و در عصر انزوای بشریت و مرگ انسانیت مراد دل آنانی شود که به ایشان بی‌اندازه عشق می‌ورزیدند و به آرمان اسلامی ایمان قلبی و عمیق داشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با نبوغ دینی و سیاسی خود تئوری ولایت فقیه را عملی کرد و از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگویی ثمربخش برای جنبش‌های اسلامی جهان ساخت، گفت: ایشان به اسلام عزت بخشید و اسلام واقعی را به دنیا شناساند و نقشه‌های شوم و دسیسه‌های شیطانی استکبار جهانی را برای ناکارآمد جلوه ‌دادن دین مبین اسلام و متعاقب آن استثمار امت اسلامی نقش برآب کرد و عظمت عمل به قرآن کریم، تنها کتاب رهایی بخش بشریت را برای جهانیان متجلی ساخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یادآور شد: معمار کبیر انقلاب اسلامی تا آخرین لحظات عمر گرانبهای خود بزرگ‌ پاسدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و تا آخرین نفس از جمهوریت و اسلامیت نظام حفاظت کرد

حجت الاسلام اشجری، با اشاره به اعتماد امام به قدرت خداوند و تکیه بر قدرت مردم و تشویق آنان به حضور پررنگ و تاثیرگذار در صحنه‌های مختلف اجتماعی و بزنگاه‌های سیاسی و تشکیل بسیج مردمی، خاطرنشان کرد: امام راحل حفظ انقلاب اسلامی ایران و دفاع جانانه از دستاوردهای نظام را در اولویت سیاست‌های کشور قرار داد تا تحلیل‌ها و پیش‌قضاوت‌های برخی سیاستمداران و تحلیل‌گران غربی غلط از آب درآید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) آموزه های دینی و ارزش های اسلامی را زنده کرد، یادآور شد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با رهبری پیامبرگونه خود نقش به سزایی در تقویت مقاومت اسلامی در جای جای دنیا و بیداری مسلمانان جهان داشت و با احیای عزت و شوکت اسلامی مسلمانان که توسط دشمنان اسلام و استعمارگران پایمال شده بود، بارقه امید و رهایی را در دل میلیون‌ها مسلمان و آزادی‌خواه جهان تاباند و با ارائه نظامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی به عنوان تنها راه نجات‌بخش بشریت از چنگ نظام‌های استکباری و استعماری غرب، روحی تازه به کالبد بی ‌جان ملت‌های مظلوم و محروم جهان بخشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، حضور چند میلیونی مردم عزادار ایران در مراسم تشییع رهبر فقید خود را نمونه‌ای بی‌بدیل‌ از عشق عمیق یک ملت به امام خوبان دانست که در تاریخ به ‌ثبت رسیده است.

حجت الاسلام اشجری، تصریح کرد: اشک‌های عاشقان آن پیر سفر کرده در روز خاکسپاری به همه دنیا ثابت کرد که ایشان تنها یک سیاستمدار نبود، بلکه رهبری عارف و زاهد بود که بر قلب میلیون‌ها مسلمان عاشق حکومت می‌کرد.

وی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را فرصت مناسبی دانست تا اندیشه‌های ناب بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان محور وحدت جامعه اسلامی ایران مورد بازخوانی عمیق قرار گیرد و اظهار کرد: ابعاد فقهی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی شخصیت امام در رهبری مبارزات فراگیر ملت ایران علیه رژیم مستبد شاهنشاهی و استکبار جهانی همچون شیطان بزرگ آمریکا و رژیم خونخوار و کودک‌کش اسرائیل به زبان فاخر هنر برای نسل جوان تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری مراسم استانی بیست   ونهمین سالروز بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران راس ساعت ۱۰ صبح فردا، ۱۴ خرداد در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار