کد خبر : 106089
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1403- 44: 16

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

چه خبر از احداث بندر تالش؟!/ مصوبه‌ای که ۱۲ ساله شد!

چه خبر از احداث بندر تالش؟!/ مصوبه‌ای که ۱۲ ساله شد!

احداث بندر تالش از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم است که اجرایی نشده است!

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان، استان گیلان تنها استان کشور بوده که به دلیل ضعف حاد مدیریت اجرایی در تمامی سطوح به مصوبات مهم دولت‌ها پشت کرده و در حالیکه بیکاری بزرگترین معضل این استان است، طرح‌ها و قوانین مصوب اشتغال‌زا در گیلان سالهاست بر زمین مانده!

 

سرویس اقتصادی گیلانستان در قالب پرونده ویژه به بررسی چند مصوبه مهم بر زمین مانده نموده که قانون احداث بندر تالش در غرب گیلان از جمله این مصوبات است‌.

 

کیهان هاشم‌نیا استاندار وقت گیلان در خرداد ماه ۹۱ و نشست شورای اداری گیلان از کلنگ‌زنی بندر تالش به‌زودی خبر داد و یادآور شد: احداث بندر تالش از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است.

 

سالهاست احداث بندر در تالش یکی از مطالبات اصلی مسؤولین و مردم است که با گذشت سال‌ها از تصویب آن، با وجود اعلام آمادگی یک سرمایه گذار خصوصی، اجرای این پروژه با موانعی جدی مواجه شده است.

 

حجت‌الاسلام نورزاد امام جمعه تالش پس از مانع تراشی‌ها برای سرمایه‌گذاران در تالش با ابراز تاسف از اینکه فردی پس از ۱۱ ماه در تالش و گیلان موفق به اخذ مجوز برای سرمایه‌گذاری در یک زمینه خاص نمی‌شود اما همان فرد در عرض چند روز در یکی از استان‌های همجوار موفق به اخذ مجوزهای لازم شده و امروز برای صدها نفر ایجاد اشتغال کرده است!

 

احداث بندر تالش که می‌تواند هزاران نفر اشتغال‌زایی داشته باشد از مطالبات دیرینه مردم تالش است که انتظار دارند در دولت آیت‌الله رئیسی به سرانجام برسد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار