کد خبر : 90398
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402- 49: 11

کتابخانه تخصصی گیلان پژوهی در اختیار پژوهشگران قرار گرفت

کتابخانه تخصصی گیلان پژوهی در اختیار پژوهشگران قرار گرفت

رئیس حوزه هنری گیلان اعلام کرد: کتابخانه تخصصی گیلان پژوهی از سوی حوزه هنری دایر، و همزمان با آغاز اجرای برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در اختیار پژوهشگران و دانش پژوهان قرار گرفت.

به گزارش گیلانستان، سید رسول منفرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه یاد شده در بیش از ۲۰ بخش طراحی شده و تا کنون ۳ هزار عنوان کتاب در آن گنجانده شده است.

وی اظهار کرد: همه کتاب های کتابخانه تخصصی گیلان پژوهی یا متعلق به نویسندگان گیلانی و یا محتوای آنها در خصوص گیلان است.

رئیس حوزه هنری گیلان گفت : قاجار و مشروطه، نهضت جنگل، موسیقی و نمایش، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، زبان شناسی، جغرافیا و فرهنگ عامه مردم بخش هایی از این کتابخانه تخصصی است.

منفرد اضافه کرد: رویکرد حوزه هنری مساله محور است؛ بگونه ای که تلاش می کنیم اثری که تولید می شود مساله ای از جامعه فرهنگ و هنر را حل کند لذا در این راستا سند زیست بوم استان با عنوان گیلانشناسی تدوین شده و مدام در حال به روز و تکمیل شدن است.

رئیس حوزه هنری گیلان همچنین از تهیه نقشه تحول حوزه هنری گیلان خبر داد و گفت: هویت، فرهنگ کار و تولید، پرداختن به آسیب های اجتماعی از موضوعات مورد اهتمام در این نقشه تحول است و راه حل آسیب های اجتماعی این است که در بخش هویت کارهای جدی تری صورت گیرد.

منفرد با بیان اینکه مخاطب تولیدات حوزه هنری گیلان نسل نو و خانواده با تاکید بر نقش مادران است، بیان کرد: واژه تحول نباید نافی دستاوردهای گذشته باشد لذا نباید کارهای خوب گذشته را نادیده گرفت و برنامه ای چون شکرانه حضور و تاریخ شفاهی باید با قوت ادامه پیدا کند.

بیستم فروردین ماه سالروز شهادت مرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و تا بیست و هفتم ماه همین ماه هفته هنر انقلاب اسلامی است اما بدلیل حجم بالای برنامه های متناسب با این هفته، برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گیلان از امروز ۱۶ فروردین ماه آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت ماه (روز پاسداشت مقام معلم) ادامه می یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار