کد خبر : 51989
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399- 27: 11

معاون استاندار گیلان:

کتابخانه مرکزی رشت باید تا پایان امسال بهره برداری شود

کتابخانه مرکزی رشت باید تا پایان امسال بهره برداری شود

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه کتابخانه مرکزی رشت، گفت: این پروژه باید تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش گیلانستان،صبح سه شنبه جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت با حضور جمعی از مسئولان استان در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت جز پروژه‌های مهم استان است، اظهار کرد: باید این پروژه با توجه به روند طولانی احداث آن تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای پیگیری روند اجرای این پروژه، افزود: امیدواریم با همگرایی مسئولان استانی، جذب اعتبارات لازم و هماهنگی دست اندرکاران این پروژه فرهنگی، تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت باشیم.

اکبری مقدم همچنین با تاکید بر اینکه همه پیش بینی‌های لازم برای تجهیزات و جانمایی در کتابخانه مرکزی باید از همین امروز انجام شود، گفت: پس از احداث و تکمیل کتابخانه، باید همه امکانات لازم برای استفاده مراجعان و بهره بردار پروژه مهیا باشد.

پیشرفت ۷۰ درصدی کتابخانه مرکزی رشت

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این نشست با اشاره به دغدغه مسئولان استان برای اتمام این پروژه، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی رشت بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور است.

پریسا کرمی افزود: در خصوص اخذ پروانه ساختمانی جهت جلوگیری از مشکلات آتی، اشتراک منابع انرژی اعم از آب، برق و گاز بنا، پیش بینی و استقرار تجهیزات ویژه ایمنی در بخش نسخ خطی این مرکز و نیز امکان بهره مندی از مصالح بروز در تکمیل ساختمان باید اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است، گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم، این کتابخانه تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

کرمی با اشاره به اینکه پروژه احداث کتابخانه مرکزی رشت از سال ۸۳ آغاز و با طراحی ویژه که از عنصر کتاب برای معماری آن استفاده شده با اسکلت بتنی در شش طبقه با مساحت هشت هزار و ۱۵۳ مترمربع در حال اجرا است، افزود: بخش‌های متعددی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققان، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب برای این پروژه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار