کد خبر : 69616
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400- 16: 17

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

کرونا همچنان در گیلان قربانی می‌گیرد/ فوت ۵۳ بیمار کرونایی در گیلان

کرونا همچنان در گیلان قربانی می‌گیرد/ فوت ۵۳ بیمار کرونایی در گیلان

به گفته معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در شبانه‌روز گذشته متأسفانه ۵۳ شهروندان گیلانی جان خود را به واسطه کرونا از دست دادند که یک زنگ خطر جدی برای این استان است.

به گزارش گیلانستان، همه‌گیری شیوع دلتا ویروس کرونا در کشور کماکان ادامه داشته و  بر اساس اعلام وزارت بهداشت هیچ علائمی از کاهش تعداد افراد بستری‌شده در کشور و کنترل این جهش مرگبار وجود ندارد.

از همین رو برخی از کارشناسان بهداشتی با ابراز نگرانی از طولانی شدن شیوع گونه جدید کرونا در کشور هشدار داده و اعلام کردند در صورت ادامه داشتن این روند و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال جهش گونه جدید کرونا در کشور وجود دارد.

بی‌شک طولانی شدن ماندگاری کرونا در کشور کادر درمان را خسته و فرسوده کرده و خدای‌نکرده جهش گونه جدید کرونا در کشور درست مثل اتفاقی که در هندوستان و برخی از نقاط اروپا افتاده است، می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی را به کادر درمان تحمیل کند.

لذا با توجه به شرایط موجود مسؤولان وزارت بهداشت، کادر درمان و به‌ویژه مردم باید خود را برای محیا شدن با شرایط بحرانی‌تر و غیرقابل‌کنترل‌تر  آماده کنند زیرا متأسفانه  هنوز خبری از آرام شدن اوضاع یا مهار این ویروس چموش در کشور وجود ندارد.

شرایط کرونایی در گیلان هم تعریف خاصی نداشته و بسیار بحرانی است به‌طوری که تعداد فوتی‌های ۲۴ ساعت گذشته گیلان بر اثر کرونا بی‌سابقه و دردناک بوده است.

به گفته معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان در شبانه‌روز گذشته متأسفانه ۵۳ شهروندان گیلانی جان خود را به واسطه کرونا از دست دادند که یک زنگ خطر جدی برای این استان است.

آبتین حیدر زاده می‌گوید هم اکنون هزار و ۸۵۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۳۳۷ بیمار جدید و در شبانه‌روز گذشته بستری‌شده که حال ۲۶۰ بیمار کرونایی نیز وخیم است و در  بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  تنها راهکار مقابله با کرونا رعایت شیوه‌نامه‌ها، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دورهمی‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار