کد خبر : 46904
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398- 08: 17

کلنگ احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت بر زمین زده شد

کلنگ احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت بر زمین زده شد

با تمام مباحثی که پیرامون احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت مطرح شد کلنگ احداث آن، امروز با حضور تعدادی از مدیران شهری و استانی به زمین زده شد.

به گزارش گیلانستان احداث باغ ژاپنی در دی‌ماه سال ۹۶ و در دوران فعالیت مسعود نصرتی شهردار وقت رشت با همکاری سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن مطرح شد.

اجرای این طرح برای نخستین بار در کل کشور، در شهر رشت و به‌واسطه شباهت‌های اقلیمی کشور ژاپن و شهر رشت و در راستای نودمین سال از همکاری‌های دیپلماتیک این دو کشور در دستور کار قرار گرفت.

قرار بود این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی و به بهره‌برداری برسد اما به‌واسطه شرایط مالی نامناسب شهرداری رشت و مشکلاتی که درروند انتخاب شهردار رشت پس از اعلام استعفای مسعود نصرتی رقم خورد اجرای این پروژه نیز به دست فراموشی سپرده شد.

پس از انتخاب ناصر حاج محمدی شهردار رشت توسط اعضای شورا، یک‌بار دیگر اجرای این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع در بوستان مفاخر رشت بر سر زبان‌ها افتاد که با واکنش‌های متفاوتی از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر رشت مواجه شد.

یکی از مباحثی که پیرامون احداث باغ ژاپنی در رشت مطرح شد درخواست انجام اقدام متقابل فرهنگی از سوی شهر رشت دریکی از شهرهای کشور ژاپن بود و به این موضوع در کمیسیون تخصصی شورای رشت تأکید شد.

حال با تمام مباحثی که پیرامون احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت مطرح شد کلنگ احداث آن صبح امروز با حضور  تعدادی از مدیران شهری و استانی به زمین زده شد.

شباهت اقلیمی رشت و ژاپن

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در حاشیه مراسم کلنگ زنی باغ ژاپنی با اشاره به زمین اختصاص‌یافته به‌منظور اجرای این پروژه اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع در بخشی از بوستان مفاخر رشت اجرایی می‌شود.

زینب فلک دوست به اعتبار اختصاص‌یافته به‌منظور اجرای  پروژه باغ ژاپنی اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم به‌منظور اجرای این پروژه نه‌صد میلیون تومان برآورد شده که سازمان برنامه‌وبودجه گیلان از این بابت، یک‌صد میلیون تومان تأمین اعتبار کرده و به‌زودی ۲۵۰ میلیون تومان نیز به شهرداری رشت اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه احداث باغ ژاپنی در رشت در راستای نودمین سال از روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن در دستور کار قرار دارد، افزود: به علت شباهت‌های اقلیمی مابین شهر رشت و کشور ژاپن احداث این باغ موردتوجه قرارگرفته است.

افتتاح باغ ژاپنی در رشت تا چهار ماه آینده

کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز با اشاره به مدت‌زمان اجرا و بهره‌برداری از پروژه باغ ژاپنی در رشت اظهار کرد: این پروژه طی مدت‌زمان چهار ماه به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد.

نقی عابدینی با بیان اینکه بخشی از هزینه احداث این پروژه توسط سازمان برنامه‌وبودجه تأمین می‌شود، افزود: در مرحله نخست مبلغ یک‌صد میلیون تومان بابت اجرای این پروژه به شهرداری رشت اختصاص پیدا کرد و در حال حاضر نیز شرایط اختصاص اعتبار به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز مهیا شده و درمجموع بابت احداث آن نه‌صد میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

مشکلات مالی شهرداری رشت بر کسی پوشیده نیست و از سوی دیگر طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان زنگ خطر جدی برای وضعیت ساختمان‌های تاریخی رشت به صدا درآمده است.

حال با تمامی اولویت‌هایی که وجود دارد با کلنگ زنی پروژه باغ ژاپنی باید منتظر روند اجرای آن باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار