کد خبر : 35693
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردین 1398- 31: 16

کمک هایی از جنس مهر و عشق/ کانون های مساجد گیلان به یاری سیل‌زدگان شتافتند

کمک هایی از جنس مهر و عشق/ کانون های مساجد گیلان به یاری سیل‌زدگان شتافتند

اعضای کانون‌های مساجد گیلان از همان آغازین ساعت اعلام وقوع سیل به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مساجد محل خود پرداخته و با حضور در این مناطق کمک‌های مردمی را توزیع کردند.

به گزارش گیلانستان بارش‌های سیل‌آسا از ابتدای امسال که با طغیان رودخانه‌ها همراه بود موجب جاری شدن سیل در بسیاری از استان‌ها و ویرانی برخی شهرها و روستاها و از بین رفتن بخش اعظمی از دارایی مردم شد.

 

وقوع سیل که خسارت‌های زیادی را برای هموطنانمان در این مناطق به ویژه در استان‌های گلستان و لرستان باعث شد موجی از همدلی و اتحاد را برای یاری به سیل‌زدگان ایجاد کرد تا شاید اندکی از آلام آنان بکاهد.

 

فرصتی برای افزایش همدلی، وفاق اجتماعی و انسجام ملی که مردم و مسئولان را هم‌ردیف هم قرارداد تا در تلاشی شبانه‌روزی بر این سیل ویرانگر فائق آیند.

 

در این بین اعضای کانون‌های مساجد گیلان نیز از همان آغازین ساعت اعلام وقوع سیل به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مساجد محل خود پرداخته و با حضور در این مناطق کمک‌های مردمی را توزیع کردند.

مدیران کانون‌های مساجد در سراسر استان با انتشار فراخوان و برپایی چادر در مساجد با مشارکت اعضای این کانون‌ها به جمع‌آوری اقلام مورد نیاز پرداخته  و در قالب گروه‌های جهادی به شهرهای سیل زده سفر کردند تا باری از دوش مردم آسیب‌دیده برداشته و لبخند را مهمان لبان این مردم غم‌دیده کنند.

 

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان در کنار مردم مهربان و همیشه در صحنه استان از اولین ساعت‌های اطلاع از وضعیت سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران در جهت جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان همت کردند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: مسجدی‌ها همانطور که همواره در حوادث و بلایای مختلف به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند این‌بار نیز با همت و تلاش وافر در جهت کمک به سیل زدگان گام برداشتند.

وی با اشاره به اینکه اولین شهرستانی که کانون‌های مساجد آن در کمک به سیل‌زدگان پیشگام بود، بندر آستارا بود تصریح کرد: کانون‌های مساجد شهرستان‌های رشت، آستارا، تالش، لنگرود، رودبار و انزلی با همکاری ائمه جماعات در کنار سایر نهادهای فعال در مسجد اقدام به جمع‌آوری و ارسال اقلام به مناطق سیل زده کردند.

رضوانی نژاد با تقدیر از اهتمام ویژه کانون‌های مساجد در کمک به مردم سیل زده تصریح کرد: در این راستا چادرهای کمک‌های مردمی به سیل زدگان در مساجد استان برپا و اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان از قبیل آب معدنی، کمپوت، تن ماهی، البسه، چادر و وجوه نقدی جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

 با تداوم بارش‌ها و خطر بروز سیل در بسیاری از نقاط از جمله استان خوزستان کمک به مناطق سیل‌زده در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی ادامه داشته و بسیاری از اعضای کانون‌ها جهت کمک به این مناطق سفر کردند.

«علیرضا فضلی» با تاکید بر ضرورت کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همزمان با بروز سیل در برخی از استان‌های کشور کانون انصارالحسین(ع) با همکاری پایگاه مقاومت عترت الزهرا(س) اقدام به برپایی چادر جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرد.

مسئول کانون فرهنگی انصارالحسین(ع) رشت ادامه داد: با همکاری نوجوانان و جوانان محل اقلام مورد نیاز مناطق آسیب‌دیده استعلام و به مردم اطلاع‌رسانی شد تا بتوانیم کمکی هرچند اندک برای هموطنان خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاه جمع‌آوری کمک به مردم در بحران‌های مختلف هستند، افزود: مردم همدل و همراه با هم بوده و در مواقع بحران به یاری هم می‌شتایند و در این راستا کمک‌های نقدی و غیرنقدی بسیاری جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

مسجد فاطمه الزهرا(س)مسکن مهر رشت نیز با برپایی چادر اقدام به جمع آوری اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان به ویژه آب معدنی و انواع کنسرو کرد.

 

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان لنگرود هم کمک‌های غیرنقدی شامل پتو(وسایل گرمایشی)، کنسرو، تن ماهی، آب معدنی، کلوچه، رب گوجه و روغن  و کمکهای نقدی خود را جهت کمک به همنوعان خود عازم مناطق سیل زده کردند.

 

«سید محمدصادق عابدینی» با بیان اینکه در جریان سیل اخیر مازندران و گلستان، این کانون اقدام به جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی کرد، افزود: این کمک‌ها شامل وسایل گرمایشی، کنسرو، تن ماهی، آب معدنی، کلوچه بوده است.

 

وی تصریح کرد: این کمک‌ها با مشارکت خیران با برپایی چادری در محوطه مسجد امام حسین(ع) کیاکلایه جمع‌آوری شده و همچنان ادامه دارد.

 

در فومن نیز کانون‌های مساجد با محوریت مسجد جامع این شهر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان استان گلستان کردند.

مسجد جامع ولیعصر(عج) شنبه بازار نیز با همکاری امام جماعت مسجد، دهیاری و شورای محل و پایگاه بسیج علاوه بر کمک به سیل‌زدگان، وسایل منزل یک خانواده سیل‌زده شامل ۲ تخته فرش، پتو، یخچال، بخاری، چراغ گاز، پنکه و سایر ملزومات را اهدا کردند.

 

کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان (عج)آستارا با همکاری پایگاه مقاومت شهید عظیم نوروزی نیز با برپایی چادر کمک به سیل‌زدگان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم این شهر با محوریت تهیه آب معدنی برای مناطق آسیب‌دیده گلستان و مازندران کرد.

 

نمازگزاران مسجد امام جعفر صادق(ع ) شهر نیز با همکاری امام جماعت موقت مسجد کمک‌های خود به مردم را به استان‌های گلستان و مازندران ارسال کردند.

 

اعضای کانون‌های مساجد استان با بالازدن آستین همت خود همچنان در حال جمع‌آوری اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان در استان‌های مختلف هستند تا این بهار را به بهار همدلی و وفاق تبدیل کنند، شاید اندک باری از دوش غم‌دیدگان برداشته شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار