کد خبر : 59128
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399- 34: 16

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان:

کمک ۵ میلیاردی خیرین به انجمن حمایت از بیماران کلیوی/ ۲۸۰ دستگاه دیالیز در گیلان وجود دارد

کمک ۵ میلیاردی خیرین به انجمن حمایت از بیماران کلیوی/ ۲۸۰ دستگاه دیالیز در گیلان وجود دارد

رئیس حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان از وجود دستگاه دیالیز در تمامی شهرستان‌های گیلان گفت: در سال‌های گذشته بیماران دیالیزی برای انجام عمل دیالیز باید به بیمارستان رازی مراجعه می‌کردند ولی اکنون تمامی ۲۸۰ دستگاه دیالیز در شهرستان‌های استان وجود دارد‌.

به گزارش گیلانستان، هوشنگ رضوان با بیان اینکه هدف اصلی انجمن حمایت از بیماران کلیوی حمایت از افراد دارای نارسایی کلیه است، اظهار کرد: این انجمن در راستای حمایت از بیماران کلیوی در سراسر کشور تأسیس‌شده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

کمک ۵ میلیاردی خیرین به انجمن حمایت از بیماران کلیوی

 وی با اشاره به نقش مؤثر خیرین در کمک به انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزود: در پنج سال گذشته خیرین دو میلیارد تومان به در بخش‌های دارو، درمان، مسکن، دستگاه و آزمایشگاه و سبد کالا کمک کرده بر اساس آمار در ۶ ماه نخست سال جدید هم ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین به این انجمن کمک شده است‌ به همین دلیل می‌توان انجمن خیرین را انجمنی مردم‌نهاد نامید.

 

وجود ۱۳۷۲ بیمار دیالیزی در گیلان

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان با اشاره به وجود هزار و ۳۷۲ بیمار دیالیزی در گیلان بیان کرد: در حال حاضر ۱۳۷۲ بیمار دیالیزی در استان گیلان دیالیز شده ۵۷۲ نفر در رشت و ۷۹۲ نفر در سایر شهرستان‌ها وجود دارد.

رضوان با اذعان به اینکه ۴۰ درصد آزمایش بیماران کلیوی توسط انجمن حمایت از بیماران کلیوی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بیماران دارای نارسایی کلیه پس از ۶ مرحله انجام دیالیز به انجمن معرفی‌شده و ۴۰ درصد آزمایش توسط انجمن ۴۰ درصد تخفیف و ۲۰ درصد هم توسط خود بیمار پرداخت‌شده و آن‌هم غالباً بیمه پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر رایگان بودن تمامی مراحل دیالیز در کشور افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی علیرغم اینکه نیاز به کمک دارد ولی با پیگیری‌های صورت گرفته و کمک خیرین تمامی مراحل دیالیز رایگان بوده و انجمن و دولت هزینه را تقبل کرده‌اند.

هیچ حمایت دولتی نشدیم

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان یکی از مهم‌ترین اهداف این انجمن را کاهش بار مالی دولت در خصوص بیماران کلیوی دانست و گفت: انجمن بیماران کلیوی مثل یک بیمار دیالیزی بوده و نیاز به کمک دارد ولی هیچ‌گونه حمایتی توسط دولت به این انجمن نشده و این کمک‌ها تک موردی است ولی این انجمن دارد بار مالی را از دوش دولت و نهادهای حمایتی در خصوص بیماران کلیوی برمی‌دارد.

رضوان با درخواست از دولت در خصوص کمک به انجمن حمایت از بیماران کلیوی در کشور تصریح کرد: دولت باید بر عملکرد انجمن نظارت کرده و انجمن را به حال خودش رها نکند زیرا باید مشخص شود کمک‌های مالی انجام‌شده توسط مردم به انجمن کجا خرج شده و صرف چه هزینه‌ای می‌شود لذا انتظار داریم از ما حمایت کند.

وی با تأکید بر عدم وجود بودجه دولتی به انجمن حمایت از بیماران کلیوی بیان کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی هیچ‌گونه بودجه دولتی نداشته و با کمک‌های خیرین و مردم اداره شده و ماهانه ۱۵۰ هزار تومان مستمری در رشت و ۳۰۰ هزار تومان مستمری در شهرستان‌ها به‌عنوان هزینه رفت‌وآمد به بیماران کلیوی انجمن پرداخت می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در استان گیلان با اذعان به اینکه تحریم مانع از اختصاص دستگاه‌های دیالیز به کشور شده است، افزود: در جلسه‌ای که با مسؤولان وزارت بهداشت داشتیم مقررشده بود سه هزار دستگاه به استان‌ها و ۵۰ دستگاه به گیلان اختصاص پیدا کند ولی به علت تحریم هنوز این امر محقق نشده است.

 

اطلاع‌رسانی درست کاهش ابتلا به دیالیز را درپی دارد

رضوان مهم‌ترین عامل در کاهش افراد ابتلا به بیماری نارسایی کلیه را اطلاع‌رسانی به‌موقع برشمرد و بیان کرد: پیشگیری از بیماری کلیه بسیار مهم بوده و دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما باید در اطلاع‌رسانی کمک کنند زیرا ۹۵ درصد عامل بیماری کلیه حاصل از ناآگاهی، دیابت، فشارخون بالا، مصرف دخانیات و مشروبات الکی است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار