کد خبر : 33094
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 بهمن 1397- 23: 22

گزارش جلسه فوق العاده شورای شهر رشت/ هنوز خبری از احراز یا عدم احراز حکم جذب نیست

گزارش جلسه فوق العاده شورای شهر رشت/ هنوز خبری از احراز یا عدم احراز حکم جذب نیست

جلسه شورای شهر رشت با خروج اعضای شورای شهر رشت از رسمیت افتاد.

به گزارش گیلانستان، هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به میزبانی عمارت میرزا خلیق حول محور تعیین نرخ دفترچه عوارض شهر رشت با قرائت آیات کلام الله مجید توسط ساعد اصلانی برگزار شد.

فاطمه شیرزاد  ضمن عرض تسلیت ایام و خسته نباشید به کارمندان شهرداری و خبرنگاران حاضر در صحن فرازی از وصیت نامه یک شهید والا مقام گیلانی را قرائت کرد.

 علوی  رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن عرض تسلیت ایام گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد افزایش پانزده درصدی ارزش منطقه ای در این دفترچه آمده است، این افزایش مبلغ قرار است در تمامی مناطق به طور یکسان اجرایی شود.

سید امیر حسین علوی با تاکید بر اینکه عدالت در قیمت گذاریها باید رعایت شود، افزود: یقینا در بازار خرید و فروش در مناطق مختلف تفاوتهایی وجود دارد و باید این مهم مورد توجه باشد.

رضا رسولی بعنوان ناطق اول این جلسه با اشاره به برخی از مفاد تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری رشت در سال ۹۸ گفت: با توجه به اصلاح برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری رشت، مطمئناً در بخش هایی از تحمیل هزینه های بیهوده به شهروندان جلوگیری می شود.

رضا رسولی با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده برخی از نگرانیهای شهروندان برطرف می شود، افزود: با تصمیمات گرفته شده در حوزه صدور پروانه شاهد اطمینان خاطر بیشتر برای شهروندان در حوزه ساخت و ساز در سال آینده خواهیم بود.

حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه وضعیت معیشت مردم مناسب نیست، گفت: زمین های ۵۰۰ متری مشمول پرداخت عوارض نشود زیرا کسی که ۵۰۰ متر را می خواهد تفکیک کند به دنبال پول های کلان نیست. به طور مثال کسی می خواهد در زمین ۵۰۰ متری خودش خانه بسازد اما پولی ندارد می آید این زمین را دو قسمت تقسیم می کند نصف را می فروشد نصف دیگر را با آن پول شروع به ساخت می کند.

پورناصرانی به نمایندگی از مدیریت درآمد شهرداری در پاسخ به حاجی پور گفت: در طرح تفضیلی جدید به زمین های ۳۰۰ متری هم اجازه تفکیک داده شده است که از زمین های زیر ۵۰۰ متر عوارض نگیریم که در آینده نه چندان دور با مشکل مواجه خواهیم شد.

در ادامه با تصمیم شورا بند دریافت عوارض تفکیک زمین های زیر ۵۰۰ متر از دفترچه عوارض سال ۹۸ حذف گردید. با تصمیم شورا و بررسی مندرجات دفترچه عوارض تصمیم شورا بر این شد تا فردا پنج شنبه مورخ ۹۷/۱۱/۰۴ مدیریت منابع اصلاحات و نظرات خود را اعلام نماید.

متاسفانه جلسه شورای شهر رشت با خروج اعضای شورای شهر رشت از رسمیت افتاد. رمضانپور ،زاهد، جذب از اعضای فراکسیون ۶ نفره شورا در خارج از صحن حضور دارند. علیپور که در لحظاتی در شورا حضور داشت به یک باره بدون اطلاع به رئیس جلسه از صحن خارج شد.

ذاکری هم بعنوان اعتراض از صحن شورا خارج شد با اصرار علوی رئیس شورای شهر رشت به صحن برگشت. با پیگری انجام شده مشخص شد حجت جذب دیگر به صحن بر نمی گردد. اگرچه جلسه از رسمیت افتاده، اما بررسی دفترچه عوارض همچنان ادامه دارد. در تبصره ای از دفترچه عوارض پیشنهاد شده است هر تابلو برق، پست برق، جعبه فیوز خیابانی مبلغ ۵ میلیون تومان به عنوان اجاره پرداخت شود. حاجی پور و ذاکری به جهت قطع کردن برق پارکی در رشت مدتی پیش ر روی این تبصره تاکید دارند./ خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار