کد خبر : 68055
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400- 40: 12

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

گیلانیان مسافرت را به زمان دیگری موکول کنند

گیلانیان مسافرت را به زمان دیگری موکول کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا در استان، گفت: حضور مسافران در گیلان و مسافرت گیلانیان به سایر استان ها نگران کننده است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به روند آرام اما افزایشی تعداد مبتلایان و بسترهای کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: از هفته گذشته شاهد روند صعودی کرونا در استان گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، گفت: از این تعداد ۵۵ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این روند نشان دهنده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و مسافران است، افزود: متأسفانه با پایان امتحانات مسافرت‌های افزایش یافته که این خود عاملی برای انتشار بیشتر کرونا در گیلان است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور مسافران در استان نگران کننده بوده و همچنین نگران مسافرت شهروندان گیلانی به مناطق جنوب غربی کشور هستیم، اضافه کرد: مناطق جنوب، جنوب غربی و مرکزی کشور به ویروس جهش یافته جدید آلوده بوده که مسافرت شهروندان این مناطق به گیلان و شهروندان گیلان به این استان می‌تواند عاملی برای انتشار این ویروس در استان باشد.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه سرعت انتقال و انتشار ویروس جهش یافته جدید ۴۰ درصد بیشتر از ویروس انگلیسی است، ادامه داد: این میزان سرعت خود می‌تواند روند ابتلاء را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه همه شهروندان باید پروتکل‌ها را با جدیت و دقت بیشتری رعایت کنند، افزود: شهروندان گیلانی مسافرت خود را به زمان دیگری موکول کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار