کد خبر : 76041
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400- 08: 12

با قرمز شدن ۱۴ شهرستان؛

گیلان تنها سه گام تا به صدا درآمدن آژیر سراسری قرمز فاصله دارد

گیلان تنها سه گام تا به صدا درآمدن آژیر سراسری قرمز فاصله دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به قرمز شدن ۱۴ شهرستان این استان، گفت: آستارا، رضوانشهر و شفت تنها شهرستان های نارنجی گیلان هستند.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان با ابزار نگرانی از افزایش بیماران کرونایی در استان گیلان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: متأسفانه تعداد شهرهای قرمز استان گیلان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۱۴ شهرستان از ۱۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند، افزود: تا پیش از این شهرهای لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، ماسال و رودبار در وضعیت قرمز قرار داشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون شهرهای رشت، خمام، تالش، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، املش، سیاهکل و رودسر به این شهرها اضافه شده‌اند، گفت: تنها شهرهای آستارا، رضوانشهر و شفت در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه زنگ‌های خطر برای قرمز شدن همه شهرهای استان گیلان به صدا درآمده است، ادامه داد: تعداد بیماران بستری و سرپایی صعودی است در حال حاضر شاهد شیوع سویه امیکرون در همه شهرهای استان گیلان هستیم.

مهرابیان با اشاره به اینکه عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی سبب شده تا بار دیگر گیلان در وضعیت قرمز قرار گیرد، تصریح کرد: از ۱۹ تا ۲۹ دی ماه شاهد روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی بعد از هفته‌های کاهش آمارها بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار