کد خبر : 97682
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402- 11: 15

۱۱۵ قطعه زمین در گیلان آماده واگذاری به خانوارهای دارای سه فرزند شد

۱۱۵ قطعه زمین در گیلان آماده واگذاری به خانوارهای دارای سه فرزند شد

.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا فلاحتگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شهرستان کیاشهر ۷۵ قطعه، شفت هفت، فومن هشت و تولم شهر “جمعه بازار” ۲۵ قطعه زمین برای واگذاری به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر آماده شده‌است.

 

وی خاطر نشان کرد: اراضی آماده شده از هفته آینده به ۱۵۰ خانواده در کیاشهر، ۱۴ خانوار در شهرستان شفت، ۱۶ خانواده در فومن و ۵۰ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر در تولم شهر اعطا می‌شود.

 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ثبت نام ۱۱۹ هزار و ۲۸۶ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اضافه کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۸۷۲ متقاضیان دارای چهار شرط در نظرگرفته شده تایید نهایی شدند و زمین ۱۵ هزار و ۸۴۲ متقاضی تامین شده‌است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۸۸۱ متقاضی دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان هستند، اظهار کرد: ۹ هزار و ۶۱۷ واحد مسکونی در گیلان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست.

 

فلاحتگر با تشریح ساخت واحدهای مسکونی در طرح حمایتی، بازآفرینی، خودمالکی “بخش خصوصی” بخش روستایی و جوانی جمعیت خاطر نشان کرد: هزار و ۱۵۷ متقاضی در گیلان در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که ۴۵۵ متقاضی تایید اولیه و نهایی شدند.

 

وی اظهار کرد: هزینه بالای آماده‌سازی و تحکیم بستر سایت‌های نهضت ملی مسکن به دلیل شرایط خام، آب و هوای منطقه و بالا بودن سطح ایستایی آب های زیرزمینی نسبت به سایر استان‌ها، عدم امکان استفاده از اراضی به دلیل نوع باغی و کشاورزی، کمبود مصالح خام مصرفی و عدم وحدت رویه در محاسبه عوارض صدور پروانه توسط شهرداری‌ها از جمله چالش‌های نهضت ملی مسکن در گیلان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار