کد خبر : 68074
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400- 32: 17

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در صنعت گیلان اجرا می شود

۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در صنعت گیلان اجرا می شود

دلق‌پوش با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت استان گیلان با سرمایه‌گذاری هزار و ۸۲ میلیارد تومان تعریف شد گفت: با اجرای این پروژه‌ها پیش‌بینی کردیم که هزار و ۱۸۶ شغل در استان ایجاد شود.

به گزارش گیلانستان، «فرهاد دلق‌پوش» امروز (یکشنبه،۱۳تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت تعریف شد اظهار داشت: مجموع اشتغال این پروژه‌ها هزار و ۱۸۶ نفر است و معادل هزار و ۸۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گیلان بهره‌برداری چهار پروژه از مجموع ۱۲ پروژه اقتصاد مقاومتی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان را مورد اشاره قرار داد تصریح کرد: طرح توسعه مجتمع ذوب آهن درفک، آرین تخته، روغنکشی گنجه رودبار و طرح توسعه شرکت گیل راد از جمله طرح‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.

وی با بیان اینکه در پی افتتاح برخی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش صنعت استان برای ۳۶۶ نفر شغل ایجاد شد اضافه کرد: مجموعا ۷۹۷  میلیارد تومان برای این طرح‌ها که در زمینه تامین کالاهای اساسی یا تکمیل زنجیره ارزش مرتبط با فرآوری مواد خام صنعتی بودند سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی با بیان اینکه چهار پروژه اقتصاد مقاومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان چیزی حدود ۸۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ابراز داشت: چهار پروژه اقتصاد مقاومتی این سازمان هم در دست اجرا است که پروژه آجر سفال با ۹۷ درصد و کاسپین تامین با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اجرای پروژه شرکت تعاونی دارویی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه شرکت پینک با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی را هم متذکر شد و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم پروژه آجر سفال در بهمن ۱۴۰۰، کاسپین تامین در شهریور ۱۴۰۰، پروژه شرکت پینک در مهر ۱۴۰۰ و پروژه شرکت تعاونی در اسفند امسال به بهره‌برداری برسند.

دلق‌پوش از اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی شرکت دستکش گیلان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل آن تا بهمن امسال سخن گفت و اضافه کرد: پروژه اقتصاد مقاومتی نورد پوشش الوان در بهمن امسال و پروژه شرکت پارس شهاب هم که هم‌اینک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در بهمن ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

* پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب منطقه‌ای گیلان در انتظار تخصیص اعتبارات

«وحید خرمی» نیز در این جلسه از روند اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب منطقه‌ای گیلان گزارشی ارائه داد و اظهار داشت: به دلیل تغییرات فاحش قیمتی، مجبور شدیم برای پروژه‌های سدهای لاستیکی گیلان مانند سد لاستیکی ماسال مجددا پیمانکار بگیریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه سد فخرآباد از زمان عوض شدن پیمانکارش و در همین یکی دو ماهه اخیر حدود  سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است خاطرنشان کرد: با تخصیص و جذب اعتبارات مصوب روند اجرا و ساخت سدها سرعت می‌گیرد و امیدواریم با حمایت همه دستگاه‌ها و استانداری گیلان این امر محقق شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار